"Cred ca 2014 si 2015 vor fi in cel mai bun caz ani stabili in Europa. Mai realist, am putea vedea o noua scadere, poate nu atat de puternica precum in anii precedenti. Nu sunt foarte optimist in privinta situatiei din Europa, pentru ca nu vad ce va declansa cresterea, mai ales in industria auto", a afirmat Carlos Ghosn, care conduce si compania nipona Nissan Motor, la care Renault detine o participatie de 43%.

La nivel global, piata auto va trece de la un record la altul, sustinuta de tarile cu economii emergente, a spus el. Vanzarile auto din Europa au scazut la minimul a 20 de ani in mai, intrucat somajul din zona euro, la nivelul record de 12,2% in aprilie, a redus cererea.

"Atata timp cat exista o discutie despre deficite, consider ca va fi o greutate mare pe umerii consumatorilor", a declarat Ghosn pentru Bloomberg, preluat de Mediafax, adaugand ca ramane sceptic in privinta cresterii economiei in perioada urmatoare.

Seful Renault s-a aratat increzator ca incetinirea economica inregistrata de marile economii emergente, precum China, Rusia, Brazilia si India, este doar temporara, in timp ce alte tari din America Latina, Africa si Asia devin piete auto tot mai importante.