"Cred ca 2013 va fi dificil si nu anticipez vreo crestere a pietei europene inainte de incheierea planului pe termen mediu, deci nu inainte de 2016 sau chiar mai tarziu", a afirmat Ghosn intr-o conferinta de presa la Yokohama.

In anul financiar incheiat la 31 martie, vanzarile de automobile noi ale Nissan in Europa, inclusiv in Rusia, au scazut cu 8%, la 660.000 de unitati.

"Credem ca europenii sunt neincrezatori. Consumatorul european este confuz, nu stie cand va iesi Europa din criza si pana nu va intelege ce se intampla nu cred va ca cumpara masini", a spus Ghosn.

Nissan, al doilea mare producator auto japonez in functie de volumul vanzarilor, anticipeaza vanzari de 5,3 milioane de vehicule in anul financiar care se va incheia in martie 2014, in crestere de la 4,9 milioane de unitati in anul precedent, cand livrarile au urcat cu 1,4%. Nissan are cea mai mare expunere pe China intre marii producatori auto japonezi, vanzarile pe aceasta piata fiind afectate de o disputa privind apartenenta unor insule, dintre China si Japonia.

Nissan anticipeaza pentru actualul an financiar un profit net de 420 miliarde yeni (4,23 miliarde dolari). sub estimarea medie a analistilor, de 475,1 miliarde de yeni.