Raportul ING, unul dintre cele mai optimiste de pana acum pe aceasta tema, arata ca motivele care impiedica in prezent oamenii sa cumpere masini electrice vor disparea intr-o perioada relativ scurta de timp.

Increderea consumatorilor in automobilele electrice va creste rapid pe masura ce preturile bateriilor vor scadea, autonomia acestora va creste, iar timpii de incarcare vor fi din ce in ce mai mici, potrivit News.ro.

In raport se arata ca, in urmatoare decada, autonomia masinilor electrice va ajunge la peste 600 de kilometri intre incarcari.

Conform celor de la ING, undeva intre 2017 si 2024, masina electrica va deveni alegerea mai rationala, intrucat aceasta va deveni mai atragatoare decat automobilele traditionale care folosesc benzina sau motorina.

Expertii ING se asteapta ca in urmatorii ani masinile electrice sa fie mai ieftine si sa beneficieze de o infrastructura mai buna decat cele care consuma combustibili fosili.

Raportul vorbeste si despre provocarile pe care trecerea la masini electrice le va aduce pentru europeni. Producatorii auto din Europa detin doar 3% din productia de baterii, ceea ce inseamna ca acestia vor fi dependenti de tari precum China si Japonia din acest punct de vedere.

Pe de alta parte, masinile electrice inseamna mai putine job-uri, intrucat procesul de productie este mai automatizat. Insa, aceasta problema ar trebui sa se regleze de la sine, pe masura ce modelul traditional de business va trece de la unul bazat pe vanzari, la unul care pune accentul pe servicii.

Volvo a anuntat deja ca va lansa numai masini electrice sau hibride, din 2019

Grupul Volvo Cars a anuntat miercuri ca toate modelele pe care le va lansa din 2019 vor fi electrice sau hibride, semnaland posibilul sfarsit al automobilelor cu motoare cu combustie interna ale companiei, dupa aproape un secol, relateaza Reuters.

Compania suedeza va continua sa produca motoare cu combustie pentru modelele lansate inainte de 2019, dar va introduce automobile electrice si hibride in toata gama de modele.

Volvo devine, astfel, primul producator auto major care stabileste o data pentru renuntarea totala la motoarele cu combustie interna, chiar daca trecerea la productia de automobile electrice este de mult timp in atentia industriei auto, iar Tesla Motors a produs de la inceput doar vehicule electrice.

Acest anunt marcheaza sfarsitul automobilului cu motor doar cu combustie interna”, a afirmat directorul general al Volvo Cars, Hakan Samuelsson, intr-un comunicat.

Cinci noi modele care vor fi lansate de grup in perioada 2019-2021 vor fi integral electrice, dintre care trei Volvo si doua sub marca Polestar.

Volvo Cars a investit masiv in modele noi si fabruci, de cand compania a fost cumparata de grupul chinez Zhejiang Geely de la Ford Motor in 2010 si si-a creat o nisa pe piata premium dominata de companii ca Mercedes-Benz si BMW.

Premiera in istoria Tesla. Primul automobil de serie Model 3 a iesit pe poarta fabricii

Tesla a produs primul Model 3, care va apartine lui Elon Musk, director general si fondator al companiei, acesta postand pe Twitter imagini cu automobilul de serie de 35.000 de dolari, in weekend, transmite Bloomberg.

Compania a incasat deja aproximativ o jumatate de miliard de dolari sub forma avansuri de cate 1.000 de dolari din partea clientilor interesati sa cumpere automobilul Model 3.

Singurul obstacol care impiedica Tesla sa dovedeasca ca este primul producator de automobile electrice de serie din lume este ca trebuie sa arate ca poate construi, livra si oferi servicii de service pentru un numar mare de astfel de vehicule fara sa sacrifice calitatea.

Tesla urmeaza sa livreze primele 30 de vehicule Model 30 la o ceremonie programata pe 28 iulie. In august, compania ar trebui sa produca alte 100 de masini, iar in septembrie 1.500, potrivit unor postari pe Twitter.

In sase luni, productia totala a Tesla ar urma sa se dubleze, iar pana la sfarsitul anului 2018 se creasca de cinci ori. Daca obiectivele lui Musk vor fi indeplinite, Tesla va construi anul viitor mai multe vehicule electrice decat productia cumulata de acest tip din 2016 a tuturor producatorilor auto din lume.

VW: Industria auto va avea nevoie de 40 de gigafabrici de baterii litiu-ion

Un deficit masiv de baterii litiu-ion ar putea marca industria auto globala in urmatorul deceniu, daca nu vor fi infiintate capacitati echivalente cu 40 de gigafabrici de tipul celei construite de Tesla, pana in 2025, potrivit estimarilor grupului Volkswagen, relateaza Automotive News Europe.

Directorul pentru cercetare si dezvoltare al Volkswagen, cel mai mare producator auto din lume, Ulrich Eichhorn, a majorat estimarile facute acum 13 luni pentru necesarul companiei pana in 2025. Estimarile sale se bazeaza pe obiectivul ca un sfert din volumul de automobile fabricate de VW sa fie electrice, pana la data respectiva.

”Vom avea nevoie de peste 200 de gigawati ora”, a spus Eichhorn reporterilor in timpul unei prezentari din 30 iunie.

In iunie 2016, directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, estima ca VW va avea nevoie de baterii litiu-ion cu o capacitate de 150 de gigawati ora.

Daca obiectivul fiecarui producator va fi ca 25% din volum sa fie de automobile electrice, pana in 2025, Volkswagen considera ca productorii auto vor avea nevoie de baterii cu o capacitate cumulata de 1.5 terawati ora. Aceasta electricitate echivaleaza cu 40 de gigafabrici Tesla, fiecare cu o capacitate de a produce celule litiu-ion de 35 de gigawati ora.