La fel ca afacerile Tesla in domeniul stocarii energiei, inisiativa Renault-Nissan scoate in evidenta dorinta de a dezvolta o piata a bateriilor second-hand, incurajand in acelasi timp dezvoltarea infrastructurii de energie pentru autombilele electrice, scrie News.ro.

Centrala aliantei Renault-Nissan ar fi suficient de puternica pentru a alimenta cu energie 120.000 de locuinte sau a suplini rolul unei centrale pe gaze sau carbune in acoperirea cererii de electricitate in perioadele de varf de consum, au aratat sursele.

In loc sa genereze electricitate, centralele de stocare se incarca in perioadele in care oferta este excedentara si furnizeaza electricitate atunci cand este nevoie.

Sustinatorii acestui sistem spun ca astfel de centrale joaca un rol major in eliminarea impredictibilitatii generarii de energie eoliana si solara.

Renault-Nissan colaboreaza cu The Mobility House, companie germana specializata in stocarea energiei, pentru construirea unei mega-baterii care ar fi asamblata din baterii noi sau folosite pentru automobile electrice, a spus una din surse.

”Lucram impreuna cu The Mobility House la mai multe programe, inclusiv la un proiect major de stocare a energiei care este inca in faza de studiu”, a declarat Celine Farissier, purtator de cuvant al Renault, fara sa ofere alte detalii.

Producatorii de automobile electrice ar putea profita de crearea unei piete pentru bateriile litiu-ion folosite, care nu mai pot furniza energie suficiente vehiculelor.

Valoarea mai mare a bateriilor second-hand ar putea ajuta la reducerea costurilor automobilelor electrice, iar mega bateriile sunt o solutie pentru reciclarea celulelor.

Nissan, la care Renault detine o participatie de 44%, a construit deja un sistem de stocare a energiei pentru Amsterdam Arena, baza clubului de fotbal Ajax, in parteneriat cu The Mobility House.

Sursele au mai spus ca centrala Renault-Nissan ar putea fi construita in Germania, unde preturile energiei sunt mari, iar tara renunta la energia nucleara, sau in Olanda.