Un numar de 529 de persoane, printre care si Ashton Kutcher, au platit deja suma de 200.000 de dolari/loc pentru zborul de doua ore.

Richard Branson spune ca in primii doi ani 600 de turisti vor fi lansati in spatiu.

Naveta spatiala, care momentan este inca in faza de testare in desertul Mojave din California, va fi lansata de pe un portavion numit WhiteKnightTwo. Are capacitatea de a transporta doi piloti si sase pasageri.

SpaceShipTwo va avea un design interior cat mai simplu, pentru a fi cat mai usoara, si nu va fi regasit aici confortul dintr-un avion. Nu veti gasi scaune mari sau televizoare, pentru ca sunt prea grele, si nici toalete.

Planul initial al miliardarului, de a face accesibile aceste calatorii in spatiu oamenilor de rand, nu s-a adeverit inca, din cauza preturilor foarte mari. Spera insa ca aceste costuri vor scadea dupa cateva decenii, pe masura ce compania se va dezvolta. 

Zborul initial va fi sub-orbital pentru ca oamenii sa-si faca o parere despre cum este sa calatoresti in spatiu. Apoi vor urma cele orbitale si, de ce nu, Branson vrea sa creeze si hoteluri de o zi aici.

Mai mult, compania Virgin Galactic va dispune pe viitor si de un serviciu de lansare a satelitilor pe orbita, LauncherOne, cu ajutorul unor rachete la cost redus, ce vor fi lansate tot de pe portavionul WhiteKnightTwo. Racheta va fi capabila sa trimita pana la 227 de kilograme si va reduce drastic costurile pentru lansarea unui saltelit pe orbita, deschizand piata pentru cercetatori, companii mici si chiar scoli.

Virgin Galactic are deja clienti pentru acest serviciu, printre care GeoOptics si Planetary Resources, aceasta din urma fiind o companie care se ocupa cu mineritul asteroizilor si in care au investit fondatorii Google, Eric Schmidt si Larry Page, dar si regizorul James Cameron.

Directorul comercial al Virgin Galactic, Stephen Attenbrough, a declarat pentru CNN ca telul lor a fost sa creeze un sistem sigur de lansare a satelitilor pentru 10 milioane de dolari, cu 50 % mai ieftin decat orice astfel de serviciu de pe piata.

Atat serviciul de calatorii in spatiu cat si cel de lansare a satelitilor sunt foarte asteptate de viitorii clienti ai companiei care fie vor sa citeasca in spatiu sau sa faca tumbe fara grija gravitatiei, fie vor sa exploreze si sa cerceteze.

Richard Branson, fondatorul Virgin Group: Indrazneala si creativitatea sunt ingredientele unei afaceri de succes. In ce ar investi in Romania VIDEO