Astfel, conform documentului citat de Agerpres, de la un număr mediu de salariaţi de 1.607, Tarom va rămâne la finele anului cu 1.233 de angajaţi. Cheltuielile cu personalul prevăzute se ridică la 197,285 milioane de lei.

Cheltuielile de natură salarială ale companiei vor fi anul acesta de 140,444 milioane de lei, din care 137,985 milioane de lei cheltuieli cu salariile, iar 2,459 milioane de lei reprezintă bonusuri.

Câştigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială este la Tarom de 7.283 lei. Totodată, bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei are prevăzute cheltuieli cu plăţi compensatorii aferente disponibilizărilor de personal, care însumează 24,464 milioane de lei.

Rezultatul pe anul în curs indică pierderi nete de 315,017 milioane de lei, la venituri totale de peste 1,013 miliarde de lei. Veniturile din exploatare pe care Tarom le ţinteşte anul acesta depăşesc 912,536 milioane de lei, iar cele financiare ajung la 100,502 milioane de lei.

Cheltuielile totale ale companiei în 2020 sunt de 1,328 miliarde de lei, aproape 1,2 miliarde de lei fiind cheltuieli de exploatare.

La începutul lunii iunie, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a apreciat că Tarom poate fi salvată, dar este nevoie de o restructurare la sânge, iar noua conducere împreună cu administratorii au misiunea "să taie în carne vie".

Ministerul Transporturilor a anunţat pe 9 iunie că directorul general al companiei Tarom, George Barbu, şi-a prezentat demisia din funcţie în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie, iar Ursu Mihăiţă - membru al Consiliului de Administraţie al companiei - a preluat funcţia de director general interimar pe o perioadă de 4 luni.

Comisia Europeană a aprobat, pe 24 februarie 2020, în conformitate cu normele Uniunii Europene privind ajutoarele de stat, planul României de a acorda un împrumut temporar în valoare de aproximativ 36,7 milioane euro (aproximativ 176 de milioane lei) companiei aeriene de stat Tarom.

Potrivit Comisiei Europene, prin această măsură se va asigura faptul că serviciile de transport aerian vor continua să fie prestate în mod ordonat, în special pe numeroasele rute pe care Tarom este singurul furnizor, iar pasagerii nu vor fi afectaţi de perturbări ale traficului aerian, fără a se distorsiona în mod nejustificat concurenţa pe piaţa unică.

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române (Tarom) a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC). Din iunie 2010, compania este membră a Alianţei SkyTeam, din 1993 membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).