Poate parea de domeniul stiintifico-fantasticului, daca e sa ne raportam la ce se intampla in Romania, unde in 2010 s-au finalizat putin peste 50 de kilometri pe an. La un calcul simplu asta ar insemna ca am reusit sa construim 130 de metri de autostrada pe zi.

In India, in schimb, guvernul a anuntat recent ca pana in 2014 vrea sa atinga viteza uimitoare de 20 de kilometri de autostrada finalizata pe zi. Asta pentru ca acum se contruiesc "doar" 11 kilometri pe zi.

Reteta indiana este urmatoarea: managementul de proiect este foarte bine facut pe ultimii doi ani si jumatate. Se stie exact ce trebuie construit, exista bani si licitatiile au fost foarte transparente. Nu exista contracte "secrete".

Declinul activitatii in alte sectoare de constructii, cum ar fi cel imobiliar, i-a facut pe constructori sa se indrepte si sa se specializeze pe constructia de drumuri, spun expertii.

Pana la finalul lunii martie 2012, India va anunta terminarea a 3750 de kilometri de autostrada inceputi in martie 2011, a declarat un oficial citat de Times of India.

Compania de autostrazi NHAI a mai anuntat ca numarul proiectelor atribuite intre 2010 si 2011 ar acoperi peste 5.000 de kilometri.

"Munca pe foarte multe dintre aceste santiere a inceput. De regula constructia este gata la doi ani dupa ce proiectul a fost atribuit prin licitatie," a declarat un oficial al NHAI.

Mai multe pe StirileProtv.ro.

Citeste si

Cum sunt produsi dolarii. Imagini din interiorul tiparnitei de bani a SUA GALERIE FOTO

"Croit pe masura ta". Afaceri profitabile din pantofi si haine realizate la comanda FOTO