"Vreau sa stiti niste cifre. Directiile regionale de drumuri si poduri, sapte la numar, la cererea noastra, ne-au facut o evidenta a ce bani ne-ar trebui doar pentru astuparea gropilor, nu pentru reabilitari sau lucrari de profunzime, numai pentru astuparea gropilor. Adunand sumele necesare la nivel national ne-a dat peste 4 miliarde de euro. Aceasta este suma necesara numai pentru astuparea gropilor. Bugetul anual al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) pentru astuparea gropilor este de 180 de milioane de euro, bani care se colecteaza din rovinieta, in fiecare an, la nivel national. Rovinieta se ia pentru circulatia pe drumuri nationale si autostrazi, deci pe 17.800 de kilometri de drum", a declarat Dan Sova, citat de Mediafax.

El a spus, totodata ca de la Guvern s-au alocat anul acesta 91 de milioane de lei pentru lucrari pe drumurile nationale, din care 14 milioane de lei sunt pentru covoare asfaltice si pentru straturi rutiere foarte subtiri, unde sunt de facut unele reparatii.

In ce priveste investitiile in drumuri, ministrul a spus ca acestea sunt in valoare de 1,2 miliarde de euro si se dau de la bugetul de stat. Dan Sova a declarat ca, in 2014, investitiile in reabilitari vor fi mai mari.

"In 2014, nivelul de investitii in drumuri nu va fi mai mic, ci mai mare. Singura diferenta este ca nu vom mai avea datorii, fiindca, in acest moment, CNADNR este foarte bine si puternic controlata financiar. Ce lucreaza plateste, toate contractele pe care le are sunt aprobate. Suntem intr-o alta situatie financiara. La anul vom avea acesti bani de investitii", a spus Sova.

Printre drumurile care vor intra in reabilitare, dar nu mai devreme de 2014, sunt si DN 17C si DN 17D din Bistrita-Nasaud. In ce priveste DN 17D, intre Nasaud si Sangeorz-Bai, un drum pe care l-a calificat "aproape necirculabil", Dan Sova a declarat ca el nu va putea fi reabilitat decat cu fonduri europene cu contributii de la bugetul de stat, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2014.