Legea adoptată anul trecut pentru Autostrada Moldovei i-a făcut și pe alți parlamentari să viseze. Doar că specialiștii avertizează că proiectele votate miercuri, riscă să aibă aceeași soartă: să rămână pe hârtie. Că de aceea nu există nicio autostradă, la 30 de ani de la Revoluție.

Peste 5 ani, șoferii din România ar trebui să se bazeze pe trei noi autostrăzi în puncte cheie, după ce senatorii au votat trei legi separate pentru fiecare tronson.

Cea mai complexă dintre ele, Autostrada Nordului, ar trebui să lege Vama Petea de Suceava și să fie construită în maximum patru ani, conform proiectului.

În trei ani, ar trebui să avem și autostrada până la Brașov, construită de o companie înființată special pentru asta. Iar în următorii cinci, de la Brașov s-ar putea ajunge până la Bacău tot pe autostradă.

În total, peste 700 de kilometri ar trebui construiți, potrivit actelor normative. Numai că niciunul dintre ele nu are prevăzută și o sursă concretă de finanțare sau o estimare a costurilor.

Prin cele trei legi, parlamentul obligă din nou Guvernul să înceapă și să finalizeze proiecte de infrastructură, după modelul autostrăzii Moldovei.

„În realitate nu s-a întâmplat absolut nimic. E posibil ca aceste demersuri legislative să aibă aceeași soartă, să nu se facă absolut nimic. Autostrada A8 e îngropată și cred că la fel se va întâmplă și cu celelalte”, a declarat Adrian Covăsnianu, vicepreședintele Asociației „Moldova vrea Autostradă”.

Toate partidele au votat proiectele de lege, deși unii recunosc că demersul este mai degrabă unul de imagine.

„Au valoare de declarație politică, în realitate n-au nevoie de ele. Ne apropiem de niște campanii, se vine cu proiecte care sunt niște populisme”, spune deputatul USR Ionuț Mosteanu.

Toată lumea este de acord cu ele și trec cu voturi multe chiar și de la PSD pentru că știu că fiind an electoral ar vota cumva împotriva propriilor voturi”, spune deputatul PNL Dan Vîlceanu.

Cele trei acte normative vor ajunge în Camera Deputaților, care are ultimul cuvânt în acest caz.