Premierul a explicat modificarea in cadrul unei conferinta de presa tinuta, sambata, la uzinele Dacia-Renault. Insa atat producatorii de automobile, cat si Uniunea Europeana considera prioritara constructia autostrazii, datorita careia exporturile spre tarile din Vest ar putea fi facute mult mai repede.

In fata managerilor francezi, Victor Ponta a vorbit despre drumul de 115 kilometri ce ar trebui sa lege Pitestiul de Sibiu. Premierul le-a spus ca in Masterplanul Ministerului Transporturilor, segmentul este prevazut ca autostrada. Doar ca, mai intai, pe acest tronson va fi construit un drum expres.

"Masterplanul prevede foarte clar regim de autostrada, va prevede finantarea in doua faze, pentru drum expres in prima faza si imediat avem finantarea finala ca autostrada. Important e sa incepem", a explicat Victor Ponta.

Si ministrul Transporturilor Ioan Rus a ajuns la Pitesti in urma cu doua zile. A explicat ca vor incepe exproprierile si se vor face studii de fezabilitate si proiectare in regim de autostrada, dar ca va fi construit un drum expres. Abia dupa 2020 se va largi spatiul dintre cele doua sensuri de mers, se vor adauga benzi de rezerva, plus spatii de parcari si alte servicii. Asta daca, desigur, guvernantii vor gasi bani pentru finantare.

Directorul general de la Dacia sustine ca uzina ar plati cu 30 de euro mai putin pentru transportul fiecarei masini trimisa la export, daca ar exista autostrada Pitesti-Sibiu-Arad. De altfel, francezii au amenintat de mai multe ori ca isi vor reloca productia daca Romania nu isi rezolva problemele legate de infrastructura.

"Nu cred ca vor pleca, iar daca vor pleca, nu vor pleca din cauza asta", a spus Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Anul trecut, sefii uzinelor Dacia-Renault au amenintat ca e posibil sa paraseasca Romania in cazul in care Coridorul IV PAN-EUROPEAN, din care face parte si autostrada Pitesti - Sibiu, nu va fi terminat.

Pentru economia Romaniei, chiar si o relocare partiala a productiei de modele Dacia ar reprezenta o lovitura. Masinile fabricate la Pitesti reprezinta 10% din exporturile tarii si 3% din intreaga economie. Dacia tine in spate si o intreaga industrie si ofera, direct sau indirect, peste 100.000 de locuri de munca.