"Partea de infrastructura este extrem de importanta pentru pastrarea competitivitatii oricarei investitii in Romania. Ministrul Transporturilor va semna, sambata, ordinul de incepere a lucrarilor la Autostrada Turda-Sebes, astfel incat Clujul sa fie legat de autostrada Sibiu-Nadlac si, din aceasta toamna, in baza incasarilor suplimentare pe care bugetul le-a obtinut prin cresterea accizei, putem sa repornim Autostrada Transilvania, care nu poate fi finantata din fonduri europene, dar poate fi finantata din fonduri bugetare, ceea ce va duce la cresterea competitivitatii zonei", a spus Ponta.

Intrebat de jurnalisti cum comenteaza solicitarile oficialilor Bosch care au afirmat ca isi doresc o autostrada care sa faca legatura cu autostrazile din Ungaria si o legatura aeriana de la Cluj spre Budapesta, premierul a spus ca Autostrada Transilvania este "o mare necesitate".

"Partea de modernizare a aeroportului continua, am discutat cu presedintele CJ Cluj ce putem sa ajutam de la bugetul de stat, ce nu poate da CJ, dam de la buget. Daca este vorba strict de cursa aeriana Cluj-Budapesta nu am detalii, este vorba de companii private care pot face asemenea curse. Autostrada Transilvania este o mare necesitate, ca altfel nu puneam bani de la buget mai departe", a aratat Ponta.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012. Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari si a fost reziliat in mai 2013.

Pentru doar 52 kilometri realizati, reprezentand 12,5% din lungimea totala a autostrazii, de 415 kilometri, statul roman a platit 1,2 miliarde de euro companiei americane.