"Nu suntem in stare sa intretinem autostrazile pe care le avem" - este motivul principal invocat pentru introducerea taxei. Ca sa-i convinga pe romani, seful Companiei Nationale de Drumuri recurge si la o metafora.

"Cand mergem la gara avem posibilitatea sa luam un tren personal. Cei care vor sa mearga mai repede si cu un confort mai mare platesc o taxa mai mare si merg cu intercity sau cu rapidul”, spune Liviu Costache, director CNADNR.

In Europa, pe autostrazi exista fie vinieta, adica taxa de drum, fie taxa speciala. Asadar, doar in Romania le vom avea pe amandoua daca tot nu avem sosele.

Cum era de asteptat, soferii si transportatorii se declara revoltati.

Reprezentantii Ministerului Transporturilor deocamdata nu pot spune cat ar putea sa ne coste taxa. Spaniolii, francezii, italienii achita cam 5 euro pentru suta de kilometri.

Mai mult, in timp ce noi avem 320 de kilometri de autostrada, vecinii bulgari au in jur de 500, vecinii de la vest, 1.200, iar Germania a ajuns deja la aproape 13.000 de kilometri.