Luni, Comisia Europeană a adoptat raportul privind potenţiala extindere a amendamentelor la Regulamentul UE privind sloturile, în condiţiile în care pandemia de coronavirus a avut un impact semnificativ asupra călătoriilor aeriene şi a întregului sector aerian.

Datele din prezent arată că nivelul traficului aerian rămâne scăzut şi probabil nu se va redresa în viitorul apropiat. În acest context, lipsa certitudinilor privind sloturile creează dificultăţi companiilor aeriene care vor să-şi planifice programul zborurilor, fiind dificil pentru aeroporturi şi pasageri să-şi facă planuri.

"Apreciez faptul că reprezentanţii industriei - aeroporturile, companii aeriene şi coordonatorii sloturilor - au ajuns la un acord privind modul de atenuare al acestor probleme, şi vreau să subliniez importanţa acestui acord. Operatorii aerieni vor putea acum să înceapă să-şi facă planificări şi să pună la dispoziţie excesul de capacitate din aeroporturi, pentru ca alţii să-l poată folosi. Mă aştept ca industria să respecte în mod voluntar condiţiile convenite pentru sezonul de iarnă 2020/2021", a afirmat Adina Vălean.

De asemenea, a apreciat oficialul european, "este momentul să reflectăm cum putem reveni la un regim normal al sloturilor după ce traficul aerian revine la un nivel mai stabil. În prezent, Comisia Europeană derulează consultări în rândul opiniei publice şi a reprezentanţilor industriei aviatice privind această iniţiativă, şi sper să prezint o propunere înainte de finalul acestui an".

Slotul reprezintă permisiunea dată de un coordonator pentru utilizarea tuturor elementelor infrastructurii aeroportuare necesare pentru operarea unui serviciu aerian pe un aeroport coordonat, la o dată şi oră specificate, în scopul aterizării sau decolării.

La finele lunii martie, UE a anunţat că va suspenda până la 24 octombrie 2020 cerinţele privind sloturile aeroportuare care obligă companiile aeriene să utilizeze cel puţin 80% din sloturile care le-au fost alocate pentru decolare şi aterizare pentru a le putea păstra în anul următor.