"Banii din cresterea accizelor... au prioritate finantarea autostrazilor, drumurilor nationale si judetene. Deci suma totala alocata in buget (...) este mult mai mare decat sumele pe care le incasam noi din accize. In sumele alocate pentru autostrazi, pentru drumurile nationale si drumurile judetene este un total la 7,3 miliarde de lei. Suma pe care noi o incasam din accize este de 4 miliarde de lei", a sustinut Chitoiu, potrivit Mediafax.

Declaratia ministrului de Finante vine in urma unei discutii recente din conducerea PNL in care Relu Fenechiu a fost mandatat sa redacteze un proiect de prin care sumele din cresterea accizelor sa fie alocate doar pentru autostrazi.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, declara, saptamana trecuta, ca nu stie deocamdata cat va genera acciza de 7 eurocenti la litrul de carburant, dar spune ca si-ar dori ca din suma colectata sa fie finantate doar autostrazile, nu si drumurile nationale.

"Nu stiu eu cel putin, nu am idee la acest moment, care va fi suma colectata din acesti 7 eurocenti. Sunt mai multe discutii (...). Dorinta este sa se finanteze fie autostrazi, altii sustin sa se finanteze autostrazi si drumuri nationale. Daca ma intrebati, ca opinie personala, eu as vrea sa finanteze numai autostrazi", a spus Sova, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV.

El a aratat ca taxa va intra in buget, iar intentia politica este ca din ea sa fie finantate integral autostrazi sau autostrazi si drumuri nationale, discutiile legate de acest aspect fiind tehnice.

"In Legea Finantelor Publice functioneaza doua principii foarte clare: primul este acela al neafectarii veniturilor bugetare, deci nu ai voie sa afectezi, sa spui «Venitul X va finanta cheltuiala Y» si principiul anualitatii, in sensul ca toate le raportezi la cheltuielile totale anuale. Daca respecti aceste doua principii este imposibil din punct de vedere tehnic sa spui «Acesti bani se duc acolo»", a spus Dan Sova.

Sova a precizat, raspunzand unei intrebari din partea moderatorului, ca nu este in masura sa ofere garantii legate de utilizarea banilor.

Acciza va fi introdusa la litrul de benzina sau motorina, banii astfel colectati urmand sa fie varsati intr-un fond special destinat investitiilor in infrastructura rutiera.