"Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, a aprobat şi transmis la Comisia Europeană, în data de 24 decembrie 2017, cererea de finanţare pentru proiectul major 'Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)'", se menţionează într-un comunicat al Transporturilor.

Obiectul cererii de finanţare 'Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)' este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.

Valoarea totală a proiectului este de 1.391.634.272 euro.

Întrebat de premier, săptămâna trecută, când se va finaliza magistrala M6, ministrul Transporturilor a răspuns: "Această magistrală cu siguranţă va fi gata până-n anul 2020, adică la timp".

"Va fi gata la timp pentru angajamentul pe care-l are România cu activităţile din anul 2020", a spus Stroe, referindu-se la Campionatul European de Fotbal 2020.

Pe 6 decembrie, Metrorex a lansat în licitaţie contractul pentru consultanţă, asistenţă juridică şi reprezentare în faţa instanţelor judecătoreşti pentru efectuarea de exproprieri necesare realizării legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni (magistrala 6 - 1 Mai-Otopeni), în valoare de 2,079 milioane de lei, fără TVA.

Potrivit unui anunţ de participare, postat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), tipul procedurii va fi licitaţie deschisă, iar criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate-preţ în ceea ce priveşte criteriile menţionate în anunţ.