Potrivit sursei citate, antreprenorul acestui obiectiv, în valoare de aproximativ 750,85 milioane de lei (fără TVA), este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret AS.

Lotul 2 de Centură Bucureşti Sud are o lungime de 16,3 km, iar sursa de finanţare este asigurată din POIM 2014 - 2020.

"A fost dat ordinul de începere a lucrărilor de construcţie a lotului 2 din Autostrada de Centură Bucureşti Sud. Marţi, 18.08.2020, au fost demarate lucrările de construcţie aferente lotului 2 al Centurii Bucureşti Sud, km. 69+000 - km 85+300", se menţionează în comunicat.

CNAIR reaminteşte că, în data de 11 august 2020, a fost emisă Autorizaţia de Construcţie pentru tronsonul dintre km 69+000 şi km 70+700.

Ludovic Orban a afirmat că cea mai mare parte a finanţării autostrăzii de Centură a Capitalei vine de la bugetul Uniunii Europene. Premierul a adăugat că Centura Bucureştiul trebuie lărgită la patru benzi pentru a rezolva problemele de trafic.

„Autostrada de Centură a Bucureştiului este finanţată de la bugetul UE. Valoarea lucrărilor de peste un miliarde de euro e acoperită prin finanţări de la bugetul UE. Pe toate tronsoanele de autostradă sau cale ferată pe care urmează să le modernizăm avem un plan de finanţare care se bazează fie pe actualul exerciţiu bugetar al UE, fie pe viitorul buget al UE 2021-2027, fie pe resursele financiare care vor fi la dispoziţia României din cadrul Programului de rezilienţă şi recuperare, cele aproape 34 miliarde euro care urmează să fie acordate României, fie sub formă de credite, fie sub formă de granturi. Am gândit finanţări din partea unor finanţatori instituţionali. Am planificat şi resursele bugetare co-finanţării”, a declarat Ludovic Orban, marţi la deschiderea oficială a lucrărilor pentru Autostrada de Centură Bucureşti (A0), Sector Sud, Lotul 2, Vidra – Bragadiru.

El a adăugat că „actuala Centură a Bucureştiului va deveni al treilea inel ciruclar al Bucureştiului”.

„Din păcate, nu s-a mers pe soluţia lărgirii la patru benzi, aşa cum fusese adoptată soluţia în 2008 - nu din cauza actualului Guvern, ci din cauza opţiunii Guvernelor anterioare. Sigur că este foarte important acum să alocăm toate resursele financiare pentru a putea realiza autostrada de Centură a Bucureştiului. Toate proiectele mari pentru infrastructura de transport sunt blocate, actuala centură trebuie lărgită la patru benzi. Aş prefera ca această lucrare să o facem noi”, a completat Orban.

În replica, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a afirmat că Autostrada de Centură a Bucureştiului a devenit monedă de schimb pentru Guvern Orban. Edilul l-a acuzat pe şeful Executivului că acest proiect a fost blocat până astăzi când „cu mare fast prim-ministrul şi ministrul Transporturilor au anunţat deschiderea oficială a sectorului Sud, lotul 2”.