Autostrada Pitesti-Sibiu, parte din Autostrada Bucuresti-Nadlac (A1) ar permite traficul neintrerupt pe autostrada intre Capitala si frontiera cu Ungaria.

Autostrada de circa 123 kilometri ar fi prima care ar trece muntii, facand legatura intre Muntenia si Transilvania, peste Muntii Carpati. Autostrada a suferit mai multe amanari in ultimii ani din cauza efectuarii mai multor studii asupra celor cinci variante de traseu.

CNAIR a suspendat trei luni contractul in perioada iernii, pentru ca in sezonul de iarna nu s-au putut realiza investigatii de teren, in special studii geotehnice. In plus, compania a decis si prelungirea cu trei luni a perioadei contractuale, noul termen limita fiind august.

”In data de 14 martie 2017 contractul privind Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Sibiu - Pitesti" a reintrat in vigoare ca urmare a finalizarii perioadei de suspendare de trei luni notificata de CNAIR SA in data de 14 decembrie 2016. De asemenea, precizam ca tot in data de 14 martie 2017 a fost semnat un act aditional privind prelungirea perioadei contractuale pana la data de 15 august 2017”, se arata in comunicat.

Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering (Romania) a castigat contractul de revizuire a studiului de fezabilitate in 2014, pentru circa 11 milioane de euro. Finantarea proiectului este asigurata din Fonduri de Coeziune (85%) si bugetul de stat (15%).

CNAIR a avizat, in noiembrie anul trecut, traseul pentru ultimele doua sectiuni ale autostrazii Sibiu-Pitesti.
Traseul intreg al Autostrazii Sibiu-Pitesti, in lungime de circa 123 de kilometri, este: Sectiunea 1, Sibiu-Boita, de la km 0 la km 15+000, asigura legatura intre DN 7 (defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrazii existente; Sectiunea 2, Boita-Racovita, de la km 15+000 la km 43+000, leaga localitatea Boita cu localitatea Racovita; Sectiunea 3, Racovita-Valeni, de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului, facand conexiunea dintre Defileul Oltului si Defileul Vaii Topologului; Sectiunea 4, Valeni - Curtea de Arges, de la km 72+000 la km 90+000, traverseaza Valea Topologului, face legatura cu localitatea Curtea de Arges; sectiunea 5, Curtea de Arges-Pitesti, de la km 90+000 la km 123+037, leaga localitatea Curtea de Arges cu orasul Pitesti si autostrada existenta, prin Valea Argesului, si sectiunea 6, care consta in reabilitarea a 14 km drum national, respectiv DN 73C, fiind drum de legatura intre nodul rutier Tigveni si Ramnicu Valcea, precum si constructia a 2,5 km de drum nou.

Autoritatile de la acea vreme declarau ca la finele anului 2021 se va putea circula pe aceasta autostrada.