"Colas a solicitat opt milioane de euro pentru un proiect pe care nici nu l-au depus inca. Termenul a predare a fost acum trei luni si daca refuza sa lucreze, sa plece acasa. Am observat totusi ca dupa primele mele declaratii au trimis cativa oameni pe teren", a spus ministrul dupa un forum economic.

Boagiu a afirmat ca Autostrada Soarelui va fi data in exploatare in acest an, cu rute ocolitoare, si va fi recepţionata in totalitate anul viitor.

Ministrul a declarat recent, pentru Stirile ProTV, ca institutia ar putea rezilia acordul cu compania franceza, care a castigat contractul de 224 milioane euro pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, intrucat aceasta "refuza sa lucreze".

Ea a declarat in mai multe randuri de la inceputul acestui an ca autostrada va fi deschisa circulatiei in aceasta vara, chiar daca lucrarile nu vor fi incheiate in totalitate. Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost castigat de Colas in noiembrie 2008.

Constructorul francez, cu venituri de 11,6 miliarde euro in 2009, este parte a grupului Bouygues, care deruleaza operatiuni in industria constructiilor, imobiliare, energie, media si telefonie.

Compania Colas a mai efectuat lucrari de drumuri in Romania, cum ar fi tronsonul de autostrada Lehliu-Drajna, care face parte tot din autostrada spre Constanta, drumul national Urziceni-Buzau, DN 17 Sadova-Gura Humorului-Suceava, DN 6 Caransebes-Lugoj sau DN 21 Slobozia-Drajna.

Ca reactie la anuntul ministrului privind rezilierea contractului, reprezentantii Colas au declarat, citati de ZF, ca lucrarile nu pot fi continuate din cauza ca beneficiarul autostrazii, Compania Nationala pentru Autostrazi si Drumuri Nationale Din Romania (CNADNR), nu i-a pus la dispozitie toate terenurile necesare pentru continuarea constructiei, dar si faptul ca respectiva institutie nu a oferit un raspuns cu privire la propunerile tehnice si financiare ale francezilor.

"Colas lucreaza in prezent in cadrul acestui proiect, dar exclusiv pe un segment de 5 kilometri ai autostrazii intre Cernavoda si Medgidia. Aceasta este singura sectiune stipulata in contract pentru care terenul necesar a fost pus la dispozitia noastra de CNADNR. Este important de subliniat faptul ca acest teren ne-a fost predat cu o intarziere de un an, in iulie 2010", a declarat pentru ZF Delphine Lombard, director de comunicare in cadrul Colas Franta.