Departamentul american al Transporturilor (DOT) a anuntat intr-un comunicat ca, dupa accidentul din iulie, care s-a soldat cu trei morti si 180 de raniti, Asiana "a incalcat legea federala (...), fiind incapabila sa furnizeze serviciile prevazute de planul pentru asigurari in vederea ajutorarii familiilor".

Departamentul releva ca Asiana a avut nevoie de mai mult de 24 de ore pentru a infiinta un numar de telefon gratuit pentru informatii destinat familiilor. Singurul numar disponibil in orele de dupa accident a fost al centralei pentru rezervari.

In plus, compania a avut nevoie de cinci zile sa contacteze toate familiile pasagerilor.

Este pentru prima data cand Departamentul aplica o amenda unei companii aeriene pe aceste baze, precizeaza DOT intr-un comunicat.

Cursa 214 apartinand Asiana Airlines, de la Seul, s-a prabusit la 6 iulie pe aeroportul din San Francisco, dupa ce coada avionului a lovit un dig care desparte pista de aterizare de un curs de apa.

Primele concluzii ale autoritatilor americane stabilesc ca avionul zbura prea jos si prea incet in timp ce se apropia de pista.

Avionul transporta in total 307 persoane. Accidentaul s-a soldat cu trei morti, inclusiv o adolescenta chineza care a supravietuit accidentului dar care a fost zdrobita de un vehicul al pompierilor in timpul unei operatiuni de salvare.