Într-un interviu acordat corespondentului Știrilor ProTV Vitalie Cojocari, Oana Petrescu, directorul general Blue Air, a explicat faptul că, pe fondul diminuării zborurilor de pasageri, din cauza răspândirii coronavirusului la nivel european, compania cu acționariat românesc a decis să facă zboruri de repatriere, dar și zboruri cargo, pentru a asigura materiale sanitare necesare în sistemul medical din România.

“Deși suntem obligați, din cauza stării de urgență, să nu zburăm în zonele roșii, continuăm să facem zboruri de repatriere și zboruri charter, facem tot ce se poate să menținem puțina mobilitate a oamenilor care mai este posibilă în acest context. Am reușit să obținem certificările de cargo, autorizația de a face zboruri cargo. Am remodelat avioanele, am făcut demersuri să obținem vize, să facem formalitățile, astfel încât să facem zboruri cargo. Iar acesta a fost primul zbor în China”, a spus Oana Petrescu.

Potrivit acesteia, compania a modificat până în prezent patru aeronave pentru transport de marfă și urmează să mai modifice încă două.

“Am scos scaunele, am stabilit toate detaliile tehnice împreună cu autoritățile. Putem să aducem până la 15 tone cu aceste aeronave modificate, ceea ce înseamnă 120 de metri cubi de marfă. Folosim aeronave Boeing 737-800, am reușit deja să modificăm patru dintre ele, ne dorim să avem șase”, a explicat șefa Blue Air.

Potrivit Oanei Petrescu, operatorul aerian se pune la dispoziția statului român, dar și oricui are nevoie, existând cerere și din partea altor state. “Prioritate va avea întotdeauna România”, a spus ea.

Compania Naguma Medical Supply SRL, parte din grupul InteRo, a anunțat că importă din China 90 de milioane de măşti, în contextul nevoii acute de echipamente de protecţie împotriva noului coronavirus, iar primul dintre cele 30 de transporturi contractate cu Blue Air, cu 3 milioane măşti, a ajuns miercuri după-amiaza pe Aeroportul Otopeni.

Potrivit reprezentanților companiei, livrările vor fi realizate cu o frecvenţă de 1 - 2 zile, existând capacitatea de a creşte volumul până la două transporturi cu avionul pe zi, dacă cererea din piaţă o va impune.

România solicită ajutor de la CE, pentru Tarom şi Blue Air

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, miercuri seara, că Guvernul a demarat discuţii cu Comisia Europeană pentru un ajutor de compensare a efectelor pandemiei asupra Tarom şi Blue Air, care s-ar putea ridica la 130 de milioane de euro.

"Noi am demarat discuţii cu Comisia Europeană, până vineri vom transmite către Comisia Europeană... Deja suntem în discuţii cu Consiliul Concurenţei, Ministerul Finanţelor, cu toate instituţiile statului român responsabile, cu un demers absolut necesar şi anume acela de a solicita un ajutor pentru compensarea efectelor pandemiei. Vorbim de aproximativ 65 milioane euro pentru fiecare companie. Deci, undeva la 130 milioane euro ar fi necesare pentru a salva cele două companii", a explicat Bode, la Realitatea Plus, potrivit Agerpres.

Potrivit acestuia, Tarom, în special, se află într-o situaţie dificilă, deoarece a primit ajutorul de salvare de 36 milioane euro, dar banii nu sunt în cont şi nu pot fi folosiţi decât pentru plata leasing-urilor.

"A avut acel ajutor aprobat, dar banii nu i-a avut în cont, şi dacă i-ar avea nu ar putea să-i folosească decât pentru ceea ce s-a angajat, şi anume plata ratelor pentru leasing-urile pe care Tarom le are pentru aeronavele achiziţionate în ultimii ani. În această etapă suntem în discuţii cu furnizorii să regândim aceste contracte de leasing şi pentru aeronavele Boeing şi pentru ATR, astfel încât, după ce trece această criză, să ne putem achita obligaţiile şi să funcţioneze compania", a mai spus ministrul.

El a adăugat că se negociază amânarea acestor rate şi, în paralel, dacă se decide accesarea acelui ajutor de salvare, cele 36 de milioane de euro pot fi utilizate doar pentru plata acelor rate.

Anterior, compania aeriană Blue Air a anunțat că a solicitat, în martie, un credit de salvare, sub forma unui împrumut cu dobândă preferenţială acordat într-o situaţie de criză majoră. Reprezentanţii companiei susţin că, pentru a putea să îşi menţină activitatea, au nevoie de un sprijin financiar temporar.