"Eu continuu sa cred ca, daca ne ducem pe dedesubt, cu tuneluri, este mai ieftin decat sa expropriez case sau terenuri", a spus Oprescu, potrivit Mediafax.

Potrivit edilului sef al Capitalei, in varianta actuala a proiectului se are in vedere construirea a doua tuneluri, respectiv unul pe sub parcul Herastrau, iar cel de-al doilea, in zona liniilor ferate de la Chitila.

"Un tunel e pe sub parcul Herastrau, pentru ca e monument si nu ai cum sa-l ocolesti altfel, si cred ca a doua zona care va fi cu tunel va fi zona intre liniile CFR de la Chitila", a afirmat Sorin Oprescu.

In ceea ce priveste costurile pentru construirea autostrazii din nordul Capitalei, primarul general a aratat ca sumele estimate sunt de aproximativ 750 de milioane de dolari, incluzand amenajarile de o parte si de alta a autostrazii, suma fiind obtinuta prin parteneriat public-privat.

Edilul sef a mai spus ca a discutat cu potentiali investitori chinezi, avand in vedere ca parteneriatul public-privat este singura solutie de construire a acestui obiectiv.

Planul Urbanistic Zonal pentru inchiderea inelului median de circulatie in zona de nord - Autostrada urbana, pe tronsonul cuprins intre Lacul Morii si Soseaua Colentina - proiect cunoscut ca autostrada suspendata -, a fost aprobat, in 29 noiembrie, de Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB).

Potrivit proiectului de hotarare aprobat de consilierii generali, zona analizata si reglementata prin PUZ este constituita din sapte teritorii de referinta, situate in partea de nord a Capitalei, si cuprinde arii situate pe teritoriul administrativ al sectoarelor 1, 2 si 6.

Cele sapte teritorii de referinta sunt cuprinse intre Soseaua Colentina si strada Gherghitei, strada Gherghitei si Soseaua Petricani, Soseaua Petricani si Soseaua Pipera, Soseaua Pipera si Soseaua Nordului, Soseaua Nordului si bd. Poligrafiei, bd. Poligrafiei si bd. Bucurestii Noi si bd. Bucurestii Noi si Soseaua Virtutii.

Proiectul autostrazii suspendate, denumit "Inchiderea inelului median de circulatie la zona de nord", urmareste fluidizarea traficului pe marile artere ale Capitalei.

Potrivit studiului de fezabilitate, lungimea noii cai rutiere va fi de 13,15 kilometri, urmand sa fie construite inclusiv poduri si pasaje subterane si supraterane.

Proiectul autostrazii suspendate a fost anuntat de Sorin Oprescu inca din campania electorala din 2008. In 2012, dupa castigarea unui nou mandat de primar general, Oprescu anunta ca acest proiect va fi primul pe care il va trece prin CGMB.

In 31 august 2012, primarul general Sorin Oprescu a declarat, dupa sedinta CGMB in care au fost aprobati indicatorii tehnico-economici aferenti studiului de fezabilitate pentru autostrada suspendata, ca spera ca, pana la sfarsitul mandatului sau, sa se poata plimba pe aceasta, altfel spus lucrarile sa fie gata pana in 2016.