În consecință, cele mai mari companii aeriene de pe continent caută sprijin la stat, pentru a putea supraviețui coronavirusului.

Compania aeriană Air France-KLM a cerut fonduri de urgenţă de miliarde de euro de la statul francez, în timp ce negociază obţinerea unor credite de la bănci, care vor fi garantate de Franţa şi Olanda.

Potrivit publicaţiei franceze de afaceri Les Echos, citată de Agerpres, operatorul aerian franco-olandez a cerut o infuzie de numerar imediat, pentru a-şi îndeplini necesităţile în următoarele patru - cinci luni, în condiţiile în care guvernele din întreaga lume se grăbesc să îşi sprijine companiile aeriene care se confruntă cu spectrul insolvenţei, pe măsură ce pandemia de coronavirus (COVID-19) se extinde, paralizând traficul aerian.

Reprezentanţii Air France KLM şi ai Ministerului francez de Finanţe nu au dorit să comenteze informaţia.

Citește și: Companiile aeriene nu-şi permit să restituie costul biletelor anulate din cauza pandemiei. Ce soluție au găsit operatorii pentru a-și despăgubi clienții

Negocierile pentru obţinerea unor împrumuturi bancare pentru următoarele 12 - 18 luni durează mai mult decât se estima, a informat Les Echos, adăugând că nici Air France KLM şi nici băncile nu sunt mulţumite de nivelul garanţiilor de 75% furnizat de Franţa, faţă de 90% în cazul Olandei.

Anterior, mai multe surse au declarat pentru Reuters că Air France KLM negociază cu băncile obţinerea unor credite garantate de stat de până la şase miliarde de euro (6,5 miliarde de dolari).

Alte surse au informat că statul francez şi cel olandez, care deţin fiecare 14% din acţiunile Air France-KLM, au decis să pună capăt disputelor cu privire la guvernanţă şi să îşi unească forţele pentru a face faţă crizei de lichidităţi cu care se confruntă compania aeriană.

Germania ar putea injecta miliarde de euro în Lufthansa

Guvernul german poartă discuţii pentru a acorda companiei aeriene Lufthansa ajutoare de stat în valoare de mai multe miliarde de euro şi ar putea să preia o participaţie la compania aeriană, care a imobilizat la sol 90% din flota sa din cauza pandemiei de coronavirus, au declarat pentru Reuters, surse din apropierea acestui dosar.

Autorităţile de la Berlin şi compania aeriană discută un posibil împrumut precum şi o posibilă investiţie de capital, în condiţiile în care Lufthansa intenţionează să trimită peste 60% din angajaţi în şomaj parţial pentru a face faţă scăderii drastice a traficului aerian, au declarat sursele citate de Reuters. Acestea au adăugat că Lufthansa lucrează cu o serie de bănci, inclusiv Deutsche Bank şi Goldman Sachs, în discuţiile sale cu Guvernul german.

"Suntem în strâns contact cu Guvernul federal pentru a ne asigura lichiditatea", a declarat un purtător de cuvânt de la Lufthansa.

Săptămâna trecută, Lufthansa a informat că nu a solicitat încă ajutorul statului, dar că poartă discuţii cu băncile şi autorităţile cu privire la ce tip de ajutor ar putea avea nevoie.

Compania aeriană American Airlines a trimis luni un memoradum angajaţilor în care îi informează că intenţionează să solicite un ajutor de până la 12 miliarde de dolari de la guvernul american. Un bancher de investiţii a estimat că Lufthansa ar putea avea nevoie de un sprijin similar din partea statului german.

În condiţiile în care avioanele nu pot zbura din cauza restricţiilor de călătorie, ca urmare a prăbuşirii cererii, cauzate de tema de răspândire a coronavirusului, companiile aeriene din întreaga lume au anunţat că au nevoie de sprijinul guvernelor pentru a supravieţui.

Austrian Airlines, ajutor de stat de până la 800 mil. euro

Și Austrian Airlines (AUA) este în negocieri cu Guvernul privind un ajutor de stat pentru a salva locurile de muncă şi a păstra Viena ca hub de transfer pentru zborurile pe distanţe lungi, a anunţa compania aeriană austriacă, adăugând că discuţiile sunt în stadiu preliminar şi ar putea dura câteva săptămâni, transmite Reuters.

Austrian Airlines, o filială a grupului german Lufthansa, a indicat că ar putea avea loc concedieri. Lufthansa, care a închis operatorul low-cost Germanwings, a redus numărul zborurilor şi programul de lucru, în încercarea de a face faţă unei crize de sănătate care a obligat guvernele să impună restricţii draconice cu privire la călătorii.

Cât de mulţi din cei 7.000 de angajaţi îşi vor pierde locurile de muncă va depinde de ajutorul de la stat şi de rapiditatea cu care industria aeriană va reuşi să repornească, a declarat un purtător de cuvânt al AUA.

El nu a dorit să comenteze speculaţiile din presă privind un pachet de salvare între 500 şi 800 de milioane de euro. Ministrul de Finanţe din Austria a anunţat un pachet de măsuri de 38 miliarde de euro pentru sprijinirea economiei, a precizat că Austrian Airlines ar putea utiliza instrumentele disponibile.

Ambele părţi vor să păstreze Viena ca hub de transfer pentru zborurile pe distanţe lungi, deci este de înţeles că statul va furniza bani în schimbul păstrării locurilor de muncă, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Austrian Airlines, cu operaţiuni şi în România, are aproximativ 7.000 de angajaţi şi operează o flotă de 83 de aparate.

Recent, Asociaţia Internaţională de Transportat Aerian (IATA) a avertizat că este posibil ca numeroase companii aeriene să nu supravieţuiască celui de-al doilea trimestru, din cauza crizei de lichidităţi provocate de pandemia de coronavirus. Potrivit celor mai recente estimări, companiile aeriene din întreaga lume ar urma să înregistreze în al doilea trimestru al acestui an pierderi nete de 39 miliarde de dolari, a declarat marţi directorul IATA, Alexandre de Juniac.