Uniunea Europeana a respins avertismentele ca "ipotetice", in timp ce un reprezentant al Ministerului rus al Transporturilor a declarat ca tarile participante la intalnirea de la Moscova, intre care si China, India si Statele Unite, sunt libere sa aleaga care dintre masurile convenite vor fi aplicate.

Masurile includ interzicerea operatorilor aerieni nationali de a participa la sistemul UE de tranzactionare a certificatelor de dioxid de carbon, depunerea unei plangeri oficiale la Organizatia Internationala pentru Aviatie Civila a Natiunilor Unite (ICAO), sistarea discutiilor cu companiile aviatice europene referitoare la noi rute si impunerea unor taxe suplimentare operatorilor din UE.

"Fiecare tara va alege masurile considerate cele mai eficiente, care sa determine anularea sau amanarea implementarii sistemului UE de tranzactionare a certificatelor pentru emisii de dioxid de carbon", a declarat Valeri Okulov, din Ministerul rus al Transporturilor, care a gazduit reuniunea.

De la inceputul acestui an, toate companiile aeriene care folosesc aeroporturile din UE trebuie sa cumpere certificate pentru dioxid de carbon, dar costurile efective vor aparea abia de anul viitor. Pentru inceput, 85% din aceste certificate vor fi gratuite.

Comisia Europeana a reiterat ca mentine aceasta lege, iar reuniunea de la Moscova nu a venit cu solutii alternative.
Urmatoarea intalnire de acest tip va fi organizata mai tarziu in acest an, de catre Arabia Saudita.

Initial, la reuniune ar fi trebuit sa participe 26 de state, dar declaratia de final a fost semnata de reprezentantii a 23 de tari.