Potrivit studiului, pentru prima data in ultimii doi ani, piata bunurilor de folosinta indelungata a cunoscut o crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent, respectiv de peste 10%.

Sectoare precum foto si electronicele de larg consum si-au confirmat evolutia incurajatoare de la sfarsitul anului trecut, in timp ce IT-ul a avut un trimestru excelent, cu o crestere de peste 25%.

Romanii, tot mai pasionati de fotografie!

Cu un avant de 28,6%, vanzarile de camere digitale au crescut in primele trei luni, atat pe segmentul compactelor, cat si pe cel al D-SLR-urilor.

Ramele foto digitale au generat aceeasi valoare ca in primul trimestru din 2010. Se pare ca, cel putin in cazul sectorului foto, punctul cel mai de jos al recesiunii a fost atins anul trecut.

Valoarea totala a pietei in primul trimestru din 2011 a fost de 9 milioane de euro.

Pe piata produselor IT, cea mai mare crestere s-a inregistrat in cazul laptopurilor, pe ansamblu piata inregistrad o crestere de 26%.

Pe langa laptopuri, romanii si-au mai cumparat monitoare, camera web, tastaturi, dar si desktopuri.

Crestere de vanzari la aparate de coafat, scadere la aragazuri

In cazul electrocasnicelor de larg consum, vanzarile au inregistrat o crestere de 15%, ajungand la 65 de milioane de euro.

Cele mai vandute au fost elecrocasnicele mici, ca de exemplu aparatele de coafat parul, cele pentru prepararea bauturilor calde, aparatele de ras si de tuns sau fierbatoarele.

In ceea ce priveste electrocasnicele mari, piata a ramas stabile, atingand cam aceeasi valoare de anul trecut, respective 59 de milioane de euro.

In timp ce masinile de spalat au inregistrat cea mai mare crestere, vanzarile de aragazuri au scazut cel mai mult.

Vanzarile de smartphone-uri castiga cota de piata

Valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri a scazut cu 1,5% in primul trimestru al lui 2011 comparativ cu aceeasi perioada a lui 2010, insumand 41 milioane de euro.

Scaderea in valoare este mai mica decat scaderea in unitati datorita cresterii continue a ponderii smartphone-urilor, ceea ce a crescut pretul mediu de achizitie in sectorul telecom. Vanzarile de smartphone-uri cresc rapid, castigand gradual cota de piata in detrimentul telefoanelor mobile si dublandu-si vanzarile in unitati fata de trimestrul anterior.

Piata de imprimante si multifunctionale ramane si in primul trimestru al anului 2011 pe un trend negativ.