Al patrulea producator de computere din lume dupa vanzari, Acer isi manifesta nemultumirea fata de iminenta lansare a tabletei Microsoft Surface, care va intra in concurenta directa cu produse similare precum Acer Iconia sau HP TouchPad.

JT Wang, presedinte si director general al companiei taiwaneze, a declarat pentru Financial Times (FT) ca lansarea Surface, programata pentru luna octombrie, va afecta negativ industria PC-urilor.

"Le-am spus celor de la Microsoft sa se mai gandeasca. Ganditi-va de doua ori. Lansarea tabletei va crea un impact negativ urias pentru industrie, iar celelalte companii ar putea avea o reactie negativa. Nu sunteti buni la asta, asa ca, va rog, ganditi-va de doua ori", a afirmat Wang, citat de FT si preluat de Mediafax.

Comentariile dure ale sefului Acer sunt cu atat mai surprinzatoare tinand cont de relatia "de simbioza" dintre Microsoft, producatorii de PC-uri si Intel, principalul producator de microprocesoare, noteaza FT.

Sistemul de operare Windows si procesoarele Intel au format o platforma standardizata pentru producatorii de PC-uri, care s-au putut astfel dezvolta, iar concurenta dintre companii precum Acer, Dell sau Lenovo a fost in beneficiul consumatorilor, impingand in jos preturile si, in consecinta, crescand popularitatea software-ului Microsoft.

Modelul traditional de business din industrie este insa clatinat de explozia smartphone-urilor si tabletelor, cu Apple si Samsung in avangarda, care a determinat Microsoft sa produca o tableta proprie in incercarea de a prinde din urma concurenta.

Microsoft, care a anuntat in iulie prima pierdere trimestriala de cand s-a listat la bursa, va lansa in octombrie, odata cu sistemul de operare Windows 8, tableta Surface, cel mai probabil in concurenta directa cu ipad-ul produs de Apple.

Compania a recunoscut recent ca intrarea in rivalitate cu producatorii de PC-uri ar putea eroda fidelitatea acestora fata de Windows. Presedintele diviziei de PC-uri a Acer, Campbell Kan, a afirmat ca in interiorul companiei au loc discutii privind posibile strategii in caz ca Microsoft ar decide sa-si extinda amprenta in zona productiei de hardware, dincolo de tableta Surface.