Potrivit unui studiu realizat la comanda Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), peste 49% dintre tinerii intre 15 si 25 de ani care nu au un job stau in fata televizorului.

Canalele pe care le urmaresc cel mai frecvent sunt Pro TV, Antena 1, Acasa, Prima TV si Discovery, peste o treime fiind interesati in primul rand de programele de divertisment.

Un sfert dintre cei care se uita la televizor vizioneaza stiri si dezbateri, 14% sunt interesati de filme si seriale, 8,4%, de sport, iar 8% de muzica.

Peste 40% dintre respondenti nu citesc niciodata presa scrisa, iar dintre cei care citesc ziare, majoritatea sunt interesati de tabloide si cotidiene de sport.

Tinerii asculta mai frecvent posturi de radio decat citesc ziare, cele mai ascultate radiouri fiind Kiss FM, Europa FM si Radio 21.

In ceea ce priveste internetul, peste jumatate dintre tinerii pana in 25 de ani il folosesc zilnic, pentru a intra pe retelele de socializare si pentru a consulta oferta de joburi online. Dintre site-urile de recrutare, cel mai des accesate sunt Ejobs.ro, Bestjobs.ro si Myjob.ro.

Un sfert dintre respondenti intra pe internet ca sa citeasca presa online, o treime pentru scoala sau pentru facultate, iar 40% pentru jocuri.

Studiul comandat de ANOFM a fost realizat de Data Media, pe un esantion de 500 de tineri fara loc de munca, cu varsta intre 15 si 25 de ani. Sondajul de opinie a fost realizat la nivel national, in perioada noiembrie-decembrie 2009, iar marja de eroare este de +/- 4%.