În primavara, surse din industria IT sustineau că Google vrea sa cheltuiasca pana la 100 de milioane de dolari pentru continut original difuzat apoi pe YouTube, o suma pe care a investit-o deja in ferme eoliene.

Focus pe Hulu

Multi spun ca o posibila tinta de achizitii pentru Google ar fi Hulu, cel mai mare serviciu de streaming video din lume, care difuzeaza filme si emisiuni. Insa, gigantul vrea acces la mai mult decat baza de abonamente. Compania cere mai mult continut, pe o perioada mai mare de timp si ofera si "cateva miliarde de dolari" in plus fata de competitori pentru toate acestea. Amazon si Dish ofera intre 1,5 si 2 miliarde de dolari pentru site-ul Hulu.

Chiar daca pana acum actionarii Hulu nu au lasat loc de discutii, suma lasa totusi o usa deschisa. O singura problema pe care Google nu a luat-o in seama. Hulu a fost creat ca un raspuns al statiilor tv la serviciul YouTube. Mai mult, multi se tem ca, in acest fel, Google ar putea prelua intregul ecosistem video al internetului. Chiar si asa, YouTube este de departe cele mai mare site de videosharing din lume, insa incearca din rasputeri sa ofere continut premium, la fel precum cel distribuit de Hulu.

Google este decis sa intre pe piata TV, lucru demonstrat si prin recenta achizitie a Motorola, care este cel mai mare furnizor de decodoare digitale din lume si livreaza echipamente pentru numerosi operatori de cablu TV din SUA.

Citeste si

Cresterea TVA, cea mai mare greseala a guvernului din 2010. Basescu: "Pensiile nu vor fi indexate, iar salariile nu vor creste la anul" VIDEO

Analiza FT: Daca se prabuseste moneda unica, Europa ii va urma. Ce se intampla daca o tara din zona euro intra in incapacitate de plata