Vanzarile din trimestrul al treilea au urcat cu 32%, la 1,26 miliarde de dolari, in timp ce analistii consultati de Bloomberg anticipau in medie 1,23 miliarde de dolari, scrie Mediafax.

Actiunile au crescut cu pana la 13% in tranzactii derulate dupa inchiderea bursei americane, dupa ce au inchis sedinta de marti cu un avans mai mic de 1%, la 19,5 dolari. Incepand de la listarea din mai si pana la finalul sedintei de marti, actiunile Facebook au pierdut circa 50% din valoare.

Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a accelerat investitiile in instrumente menite sa ajute companiile sa atraga oamenii care socializeaza de pe dispozitive mobile, iar acestea au ajutat compania sa obtina 14% din venituri din aceasta zona.

"Arata ca se pot schimba in timp ce trec de pe desktop pe platformele mobile", a spus Benjamin Schachter, analist la Macquarie Securities SUA.

Profitul excluzand anumite costuri a fost de 12 centi pe actiune in trimestrul al treilea, in timp ce analistii anticipau 11 centi pe titlu. Facebook a avut o pierdere de 59 milioane de dolari, 2 centi pe actiune, fata de un profit net de 227 milioane dolari, 10 centi pe actiune, in aceeasi perioada a anului trecut. Declinul reflecta provizioanele mai mari pentru taxe.

Circa 60% din cei 1 miliard de utilizatori Facebook acceseaza serviciile de pe platforme mobile, comparativ cu 47% in urma cu un an.

"Am spus ca majoram investitiile in monetizare si am spus ca suntem tot mai concentrati pe dispozitive mobile. Trimestrul al treilea reprezinta progrese in ambele directii", a declarat dierctorul operational, Sheryl Sandberg.

Totusi, in 2012, Facebook se va plasa, probabil, doar pe pozitia a sasea pe piata americana a publicitatii pe platforme mobile. cu o cota de piata de numai 2,8%, potrivit EMarketer. Google, care ocupa primul loc, detine 55% din piata, potivit firmei de cercetare, in urcare de la 52% anul trecut.