"Pe o piata care va urca in 2010 cu 5-10%, vom lansa noi titluri, printre care World of Warcraft, Call of Duty si FIFA. In 2009, am avut o cota de 65% pe piata jocurilor video, cu 380.000 de jocuri vandute. Cele pentru PC au avut o pondere de 55%, fiind urmate de jocurile pentru console", a declarat, marti, directorul general al companiei, Andreea Allardin.

Potrivit datelor prezentate de Best, cei mai multi cumparatori si jucatori, totodata, au fost anul trecut din Bucuresti, cu o cota de aproximativ 40%, iar constantenii au ocupat locul doi in vanzari cu 7%.

"Asa cum anticipam, oamenii, in perioada de criza, au stat mai mult in casa, timpul liber fiind acoperit de activitati recreative de tip «home entertainmnet», printre care si jocurile video", a aratat Allardin.

In 2009, a crescut atat numarul somerilor, cat si numarul celor afectati de intreruperile de activitate ale angajatorilor. Astfel, timpul petrecut acasa a crescut.

In 2010, compania va extinde portofoliul de produse cu peste 40 de titluri de la publisherul Disney, dar si de la Warner Bros, cu care Best Distribution a semnat anul trecut un contract de reprezentanta. Pentru acest an, evolutia afacerilor are la baza promovarea unei serii noi de titluri, dintre care cele mai multe vor fi lansate in a doua jumatate a anului.

De altfel, distribuitorul de jocuri pentru PC-uri si console Best Distribution a inregistrat anul trecut o crestere a afacerilor cu circa 25%, la 7,2 milioane euro, si estimeaza pentru acest an un avans cu 10%.

Cele mai vandute titluri din 2009 au fost, in ordine, World of Warcraft, Call of Duty 6 - Modern Warfare II si FIFA10, Sims 3 si Need For Speed Shift.

Jocurile video sunt distribuite pe piata prin retaileri, principalii fiind Altex si Diverta, dar si benzinariile OMV si Librariile Carturesti.