Schimbarea a fost facuta ca urmare a plangerilor primite de reprezentantii Facebook de la companiile care plateau pentru spatiu publicitar si care reclamau faptul ca reclamele lor nu erau vazute de fani.

In cadrul unei conferinte de presa organizata la sediul central din Menlo Park, California, managerul de produs Will Cathchart a recunoscut ca exista fluctuatii a numarului de postari ale diferitelor reclame.

De la introducerea serviciului news Feed, Facebook a publicat postarile prietenilor in ordinea in care erau publicate pe paginile utilizatorilor, fara a folosi vreun algoritm. O prima schimbare a fost facuta in 2011, dar care nu a generat atat de multe plangeri ca cea de acum.

Ceea ce s-a schimbat intre timp este faptul ca Facebook a inceput sa ofere spatiu de reclama cotra unor sume de bani, ceea ce permite companiilor cu mai mult de 400 de „Like” sa se promoveze preferential.

Pe de alta parte, Cathcart a explicat ca Facebook a schimbat si algoritmul prin care ascunde postarile care genereaza multe plangeri si le promoveaza pe cele fara astfel de probleme. Aceasta schimbare a avut ca efect scaderea continutului de spam de pe Facebook, dar a lovit companiile mici, care nu platesc pentru reclama pe reteaua de socializare.