Un hashtag, care este practic un cuvant sau o insiruire legata de cuvinte, precedat de simbolul #, este o modalitate prin care userii pot participa la o discutie publica, asupra unui subiect comun.

In acelasi fel, altii pot da click pe un hashtag sau pot face o cautare dupa acesta, pentru a ajunge la un continut relevant.

Google + a implementat deja acest serviciu. Pe Facebook insa, altcineva poate sa vada postarile marcate cu hashtag numai daca utilizatorul care le-a creat permite acest lucru.

Astfel, in cazul in care o postare este destinata doar prietenilor, numai acestia o pot vedea, indiferent daca exista un hashtag atasat. Pentru ca acest lucru sa se schimbe si postarea sa devina vizibila, statutul ei trebuie schimbat in “public”.

Potrivit Facebook, utilizatorii pot de acum sa faca o cautare pentru un anume hashtag, sa dea click pe hashtag-uri care provin de la alte servicii (cum ar fi Instagram) si sa compuna postari direct din feed-ul de hashtag-uri.

Schimbarea este importanta deoarece, cu aceasta ocazie, paginile de Facebook devin parte din conversatii la o scara mai larga. Desi este posibil sa impartasesti hashtag-urile numai cu prietenii, Facebook incurajeaza folosirea lor mai deschisa, asa cum se obisnuieste pe Twitter.

Diferenta dintre cele doua retele de socializare consta in faptul ca Facebook permite urmarirea numarului de vizualizari pentru fiecare post in parte, asa ca e mai usor de ales care notite sa fie facute publice, si care nu, in functie de interesul general si relevanta.

Facebook a anuntat ca va mai inaugura o serie de caracteristici interesante, care pun accentul pe o mai buna socializare virtuala.