Astfel, Facebook a depasit companii vechi din domeniul tehnologiei, cum ar fi IBM, Intel si Oracle. Totodata, reteaua sociala a intrecut Coca Cola, Toyota sau Bank of America, in urma cresterii valorii actiunilor cu 0,8% luni.

La mai putin de doi ani si jumatate de la listarea pe bursa din februarie 2012, capitalizarea de piata a Facebook a ajuns la 200,9 miliarde de dolari, adica jumatate din valoarea competitorului Google din prezent, 400,4 miliarde de dolari.

Prin comparatie, capitalizarea Google a atins nivelul de 200 de miliarde de dolari in octombrie 2007, dupa oferta publica initiala din 2004, dar a scazut rapid, odata cu intreaga piata, in 2008. In decembrie 2009, Google a depasit din nou pragul de 200 de miliarde de dolari, iar din 2012 pana in prezent, valoarea companiei a crescut cu peste 75%.

Cele doua companii concureaza pe piata publicitatii online si lupta pentru suprematia pe internet prin aplicatiile si serviciile oferite.

Nivelul record al capitalizarii Facebook a fost inregistrat dupa ce compania a anuntat ca serviciul video pe care il ofera utilizatorilor este tot mai accesat, ceea ce deschide calea catre o noua forma de publicitate contra cost, care ar creste veniturile companiei.

Compania detinuta de Mark Zuckerberg a cheltuit miliarde de dolari pentru a cumpara start-up-urile care amenintau pozitia Facebook in social media, inclusiv Instagram si WhatsApp Messenger.

Strategia companiei de a desparti aplicatia mobila Facebook in mai multe aplicatii a atras investitorii, desi a nemultumit mai multi utilizatori, care au contestat decizia Facebook de a separa chat-ul de aplicatia principala.