Angajaţii firmelor respective nu primeau informaţii despre locul în care a fost făcută înregistrarea audio sau cum a fost obţinută, misiunea lor fiind doar de a transforma mesajul vocal în text, potrivit surselor citate, care au cerut să li se păstreze anonimatul pentru a nu-şi pierde locurile de muncă, scrie News.ro.

Sursele au menţionat, de asemenea, că angajaţii trebuiau să asculte mesajele utilizatorilor Facebook, uneori cu conţinut vulgar, însă nu ştiu să spună de ce Facebook avea nevoie de transcripturi.

Potrivit Bloomberg, Facebook a confirmat astfel de practici, însă a susţinut că nu mai face asta, în urma unor controale la alte companii.

“La fel ca Apple şi Google, am întrerupt transformarea mesajelor audio în text acum mai bine de o săptămână”, a anunţat compania marţi.

Facebook susţine că utilizatorii afectaţi au fost cei care au ales opţiunea ce permite transformarea mesajului audio în text din aplicaţia Facebook Messenger. Contractorii au verificat astfel dacă inteligenţa artificială a Facebook a interpretat corect mesajele, care au fost anonimizate, scrie Bloomberg.

Gigantul media, care a primit o amendă de 5 miliarde de dolari din partea Comisiei Federale a Comerţului din SUA, din cauza practicilor sale legate de confidenţialitate, a negat în trecut că ar colecta mesajele audio de la utilizatori pentru a informa advertiserii sau pentru a determina ce trebuie să primească oamenii în fluxul de ştiri.

CEO-ul Mark Zuckerberg a negat ideea chiar în timpul mărturiei în faţa Congresului SUA.

Vorbim despre o teorie a conspiraţiei, potrivit căreia noi ascultăm ce se întâmplă prin intermediul microfoanelor de pe telefoane şi că folosim informaţiile pentru reclame. Nu facem asta", i-a spus Zuckerberg senatorului american Gary Peters, în aprilie 2018.

Bloomberg notează însă că Facebook nu a dezvăluit utilizatorilor săi că mesajele lor sunt ascultate de firme terţe, astfel că angajaţii acestora au simţit că ceea ce fac este lipsit de etică, potrivit surselor citate.