Taxele vamale aplicate vehiculelor livrate intre SUA si UE si regulile diferite referitoare la calitatea vehiculelor si emisiile poluante genereaza costuri si impiedica dezvoltarea unor modele uniforme pentru pietele mondiale, a declarat Wolfgang Schneider, vicepresedinte Ford in Europa. El considera ca beneficiile tratatului in discutie ar putea sa se vada in 2020. 

"Valoarea unui acord de liber schimb sta mai mult in eliminarea barierelor legislative decat in cele tarifare", a spus Schneider la Salonul Auto de la Geneva

Discutiile referitoare la acordul comercial transatlantic progreseaza dupa ce presedintele american Barack Obama a promis in februarie sa sustina dezvoltarea relatiilor economice cu Europa. 

Comisarul UE pentru Comert, Kerek De Gucht, a declarat in februarie ca Uniunea are ca obiectiv finalizarea negocierilor cu SUA in doi ani, pentru reducerea taxelor aplicate importurilor si a barierelor legislative si cresterea accesului la investitii, servicii si achizitii publice. 

Importurile de masini in SUA suporta o taxa de 2%, iar cele aduse in Europa 10%. In cazul vehiculelor comerciale, aceste taxe sunt de 22% in cazul celor americane si de 10% pentru modelele europene, a aratat Schneider. 

Beneficiul adus de crearea celei mai mari zone comerciale libere la nivel global va fi eliminarea cheltuielilor pentru proiectarea unor produse care sa respecte standardele locale. Acordul de liber schimb va permite Ford si altor producatori auto sa dezvolte vehicule cu destinatie internationala, ceea ce va imbunatati marjele de profit si va reduce preturile pentru cumparatori, a mai spus Schneider.  El a adaugat ca oamenii sunt aproape la fel pe ambele maluri ale Atlanticului, infrastructurile sunt extrem de asemanatoare, astfel ca mentinerea unor standarde diferite pentru siguranta si mediu nu are rost, transmite Mediafax.