"Unele companii din domeniu considera chiar ca valoarea se apropie mai mult de pragul de 1,5 miliarde euro. Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) si nu la servicii, plati de facturi la utilitati, bilete de avion, rezervari hoteliere sau de vacante si calatorii, bilete la spectacole etc. Din cele 11 milioane de utilizatori de Internet (din Romania n.r.), 6,7 milioane au facut cumparaturi online (cel putin o data n.r.). Majoritatea prefera sa foloseasca inca desktop-ul atunci cand cumpara online, dar mobile-ul a crescut spectaculos in 2015. Astfel, in ultimele luni ale anului trecut, peste 50% din traficul marilor magazine online a fost generat de dispozitive mobile", arata GPeC .  

Anul trecut 1,4 milioane de romani au cumparat online prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar aproximativ 850.000 prin intermediul unei aplicatii mobile.  

"Cumparatorii online romani prefera in continuare si intr-o majoritate covarsitoare de aproximativ 90% sa plateasca ramburs (in numerar, la livrarea produselor). Desi procentele au mai crescut usor, doar 6-7% sunt plati online prin card si 3-4% plati prin alte metode decat numerar sau card, cum ar fi: online banking, micro-plati prin sms etc".

Numarul magazinelor online care inregistreaza activitate comerciala constanta a ramas in 2015 la acelasi nivel cu anul 2014, respectiv aproximativ 5.000 de magazine online.

Potrivit cercetarilor GPeC exista insa peste 20.000 de website-uri pe domeniu .ro care au functie de "adauga in cos", asadar teoretic numarul de website-uri de comert electronic este semnificativ mai mare. Practic, doar cele 5.000 din acestea genereaza trafic suficient de important si constant in timp, in asa fel incat sa poata fi luate in calcul", potrivit comunicatului.

Se estimeaza ca din cele 5.000 de magazine online active in peisajul e-commerce romanesc, aproximativ 200 sunt afaceri medii si mari, adica depasesc cel putin pragul de 1 ,ilion euro cifra de afaceri anuala.