Compania de consultanta imobiliara a intervievat retailerii din Europa, America si Asia pentru a afla numarul de magazine pe care acestia vor sa le deschida in acest an si pietele de care sunt interesati. Romania a fost indicata de 9% dintre retaileri ca posibila tinta pentru investitii in acest an, scrie Mediafax. Romania a urcat astfel 13 pozitii fata de clasamentul de anul trecut, unde se plasa pe locul 35.

Romania este totusi mai atractiva decat alte tari din Europa Centrala si de Est, respectiv Slovacia si Slovenia, unde 8%, respectiv 7% dintre companii vor sa se extinda in acest an, Grecia (6%) si Bulgaria (4%), in timp ce Cehia (13%) si Polonia (14%) se plaeeaza inaintea pietei romanesti.

Germania si-a pastrat pozitia dominanta, pentru al doilea an consecutiv, ca cea mai populara destinatie comerciala din lume, 40% dintre retailerii chestionati urmeaza sa deschida un magazin in aceasta tara in 2015. Marea Britanie se afla pe locul secund, cu 33% dintre retaileri, iar Franta pe trei, cu 31%.

Brandurile originare in Germania, Marea Britanie, SUA si Italia sunt printre cele mai active in ceea ce priveste expansiunea internationala.

Magazinul fizic continua sa reprezinte destinatia de cumparaturi preferata a consumatorilor. Astfel 21% dintre comercianti planuiesc sa deschida intre unul si cinci magazine in regiunea Europa, Orientul Mijlociu si Africa pana la sfarsitul anului. Expansiunea la scara mare, adica deschiderea a peste 40 de magazine, este in descrestere, astfel doar 9% dintre retaileri vor adopta o astfel de politica in 2015.

Potrivit cifrelor date publicitatii de Eurostat, Romania a consemnat in ianuarie a patra mare crestere a vanzarilor cu amanuntul din Uniunea Europeana (UE), de 7,3%, comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, fiind devansata de Luxemburg, Ungaria si Polonia.

La nivelul UE, comertul retail a urcat cu 4% in ianuarie fata de aceeasi luna din 2014, pe fondul cresterii vanzarilor de combustibil si de produse nealimentare, in timp ce, prin comparatie cu luna decembrie a anului trecut, avansul consemnat a fost de 0,8%.

Datele Eurostat arata ca Luxemburg a inregistrat cea mai mare crestere a comertului cu amanuntul in ianuarie comparativ cu aceeasi luna din 2014, de 10,7%, fiind urmata de Ungaria, cu un avans de 8,2%, si de Polonia, cu o urcare de 7,5%.