"Apreciem că decizia prelungirii cu o oră a programului de funcţionare a magazinelor ar oferi o mai mare flexibilitate pentru consumatori şi va permite o fluidizare eficientă a traficului de clienţi, asigurând accesul consumatorilor la produsele şi cadourile pe care aceştia îşi doresc să le achiziţioneze în această perioadă", se precizează în comunicatul semnat de directorul executiv al AMRCR, George Bădescu.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România estimează o creştere a traficului în magazine cu cel puţin 20% în zilele premergătoare Crăciunului şi Anului Nou.

Solicitarea AMRCR privind prelungirea programului are în vedere atât măsurile suplimentare de prevenţie luate la nivelul magazinelor, precum şi situaţia epidemiologică la nivel naţional şi scăderea numărului de cazuri, argumentează Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România.

"Prin măsura prelungirii programului magazinelor vor fi respectate în continuare măsurile de siguranţă sanitară în cadrul restricţiilor deja stabilite prin cadrul legal stabilite de Hotărârea de Guvern, pentru circulaţia persoanelor în afara domiciliului până la ora 23:00", se menţionează în documentul transmis de AMRCR.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România include 21 de companii din comerţul alimentar şi nealimentar din România: Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.