Reebok a fost anchetat in legatura cu o campanie de promovare care le promitea clientilor beneficii de sanatate nefondate pentru doua modele de incaltaminte.

Retailerul german a acceptat sa plateasca 25 de milioane de dolari clientilor care au cumparat modelele de incaltaminte EasyTone, RunTone si papucii EasyTone, despre care a sustinut intr-o publicitara ca tonifica musculatura picioarelor.

In reclamele realizate celor trei produse, promovate de la inceputul lui 2009 in presa scrisa, in televiziune si pe internet, clientii erau "informati" ca pantofii/papucii includeau buzunare cu aer circulant care crea o "microinstabilitate" cu efect de intarire a muschilor. Practic, consumatorilor li se prezentau niste pantofi sport meniti sa le defineasca muschii mai mult decat alte produse de acest gen.

Clientii care au achizitionat modelele respective au constat insa ca promisiunile referitoare la facilitatile produselor erau pure strategii de marketing. In consecinta, au actionat in judecata producatorul german, scrie Reuters.
Comisia Federala pentru Comert din Statele Unite a deschis o investigatie cu privire la acuzatiile aduse Reebok. Mai mult, institutia americana i-a interzis retailerului sa mai promoveze produsele respective ca imbunatatind conditia fizica.

Dat fiind faptul ca Reebok a acceptat sa-si despagubeasca clientii cu o suma totala de 25 de milioane de dolari, cumparatorii pagubiti isi vor putea recupera banii fie direct de la Comisia Federala pentru Comert fie prin intermediul unui proces colectiv, potrivit informatiilor publicate de Reuters.

Reebok International Limited, filiala a companiei germane Adidas incepand cu 2005, este un producatori de pantofi, haine sport si accesorii. Numele brandului provine din limba africana (rhebok), care semnifica un tip de antilopa/gazela din Africa.

Compania a luat nastere in 1890 in Holcombe Brook, un mic sta situate la sase mile in nord-estul orasului Bolton, Anglia, cand Joseph William Foster, producator de o viata intreaga de pantofi sport, a venit cu ideea de a crea un produs revolutionar. Asa s-a nascut pantoful sport cu crampoane, o noutate la vremea respectiva. Datorita succesului pe care l-a inregistrat, Foster a infiintat in 1895, impreuna cu cei doi fii ai sai, firma de incaltaminte J.W. Foster si Fiii.

In 1960, doi dintre nepotii lui Foster, Joe si Jeff au rebranduit compania in Reebok, inspirandu-se dintr-un dictionar obtinut drept premiu de Joe la o cursa de atletism, in copilarie.

In 1979, Paul Fireman, un distribuitor de produse sportive din SUA a vazut o pereche de pantofi Reebok la un targ international de comert si a negociat cu familia Foster pentru a cumpara compania si a o extinde in America de Nord. 

Citeste si:

Romanii si bulgarii care cer indemnizatie de somaj in Marea Britanie, mai numerosi decat englezii

Adevaruri fundamentale care contrazic ritmul economiei globale