Potrivit unui comunicat remis presei, compania a reuşit să atenueze impactul măsurilor extinse de izolare impuse în România, Italia şi Republica Moldova, concentrându-şi atenţia pe canalele Delivery şi Drive-Thru, care continuă să servească mâncare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru şi Pizza Hut Delivery.

"În timp ce impactul iniţial a fost o scădere cu 80% a vânzărilor faţă de anul precedent (în primele trei săptămâni de restricţii), grupul a reuşit să îşi majoreze gradual operaţiunile, astfel încât nivelul actual al vânzărilor este de 65% sub nivelul anului trecut", se precizează în comunicat.

Sphera operează în prezent 82 de restaurante (dintr-un total de 154), din care 46 restaurante KFC în România, 10 restaurante KFC în Italia, un restaurant KFC în Republica Moldova, 20 restaurante Pizza Hut şi 5 restaurante Taco Bell.

"Cu siguranţă, acestea sunt vremuri dificile pentru industria restaurantelor, iar compania noastră nu este ferită de măsurile adoptate pentru a controla pandemia. Totuşi, avem un model de business puternic, care s-a dovedit capabil de adaptare rapidă la noul mediu, iar în prezent lucrăm pentru a recupera din pierderi. Vom continua să prioritizăm siguranţa angajaţilor şi clienţilor noştri, în timp ce, în paralel, vom asigura calitatea continuă a operaţiunilor şi vom proteja valoarea pentru acţionarii noştri", a declarat Călin Ionescu, directorul general interimar al Sphera.

Profitul operaţional al restaurantelor a ajuns la 7,4 milioane lei în T1 2020 (reprezentând 3,8% din vânzări), în scădere cu 66% comparativ cu anul precedent, în timp ce rezultatul operaţional a înregistrat o pierdere de 6,5 milioane lei, comparativ cu un profit de 8,7 milioane lei în anul anterior.

EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare) normalizat a scăzut cu 77%, la 3,5 milioane lei în T1 2020, ca urmare a reducerii vânzărilor, pe fondul măsurilor generale de izolare.

Pierderea netă a atins nivelul de 9,6 milioane lei în T1 2020, comparativ cu un profit net de 5,1 milioane lei în T1 2019.

"Am întărit controlul asupra cheltuielilor noastre operaţionale, utilizând nu numai sprijinul acordat de Guvernele României şi Italiei, dar şi prin angajarea în negocieri de bună credinţă cu proprietarii de spaţii comerciale şi furnizorii de alte servicii către restaurantele noastre şi către serviciul administrativ", a declarat directorul financiar Valentin Budeş.

Sphera Franchise Group şi-a restrâns operaţiunile restaurantelor din România în data de 18 martie, ca urmare a ordinului emis de Ministerul Afacerilor Interne, care a interzis servirea preparatelor în spaţii închise. Grupul a decis implementarea unor măsuri suplimentare de siguranţă în toate restaurantele sale din ţară, întărind procedurile de igienă şi siguranţă care erau deja în vigoare.

De la începutul pandemiei, compania a donat 100.000 euro pentru echipamente medicale către Crucea Roşie Română şi a livrat mese zilnic de la brandurile KFC şi Pizza Hut pentru o parte dintre angajaţii Institutului Naţional de Boli Infecţioase "Prof. Dr. Matei Balş" şi Direcţiei Publice de Sănătate din Bucureşti. În plus, compania a redirecţionat o parte din materia sa primă (produse alimentare) către diferite organizaţii din Bucureşti şi din ţară, care susţin persoane provenind din medii dezavantajate.