In 2009, vanzarile de alimente si bauturi au fost de 55,54 miliarde lei (20,12 miliarde dolari). Piata a fost afectata de criza economica si a scazut ca valoare anul trecut.

"BMI estimeaza o crestere a consumului de alimente in Romania cu 8,2% in moneda locala pana in 2014, fata de estimarile pentru Cehia de 23% si pentru Bulgaria de 14% . (...) Totusi, consumul de alimente, ca si pondere in PIB, este estimat sa scada la 8,74% in 2014, de la 12,35% in 2009, ceea ce reflecta redresarea economica si cresterea cheltuielilor pentru bunurile de folosinta indelungata, care anterior s-au contractat ca urmare a lipsei veniturilor", se arata in analiza BMI Romania Food and Drink Report, citata de Mediafax.

Astfel, Romania se plaseaza locul noua in randul a 15 piete europene emergente din regiune analizate de BMI.

BMI arata ca factorii economici vor pune presiune pe dezvoltarea consumului de alimente in Romania, nu in ultimul rand pentru ca banii trimisi in tara de o parte din cei care lucreaza in vestul Europei sunt sub semnul incertitudinii, in conditiile in care zona euro abia isi revine dupa recesiune.

Pe de alta parte, piata de alimente si de bauturi va continua sa fie caracterizata de venitul scazut pe locuitor, de o mare parte din populatia rurala care are in prezent un acces redus la retailul modern si de intentiile de extindere ale retailului de alimente de tip discount.