Retailerul german a anunţat marţi că vrea să ajungă la 160 de magazine până în 2024, de la 132 în prezent.

Compania avea la finalul anului trecut circa 12.500 de angajaţi. Venitul minim în companie a ajuns la 3.650 lei brut, la care se adaugă şi tichetele de masă, sumă ce poate creşte în funcţie de specificul socio-economic al fiecărei regiuni din ţară.

Kaufland România dovedeşte în mod constant că este un lider al pieţei locale de retail, al patrulea după cifra de afaceri, aproximată la circa 11,87 miliarde lei, dar şi unul dintre cei mai mari angajatori din sectorul privat”, a anunţat marţi compania.

Conform unui studiu prezentat de companie, activitatea Kaufland a avut, anul trecut, o contribuţie directă de peste 461 milioane de euro în economia românească, în creştere faţă de 2018, iar investiţiile directe ale retailerului s-au cifrat la 142 milioane de euro.

“În 2019, activitatea Kaufland a avut o contribuţie directă la economia românească de peste 461 milioane de euro, în creştere faţă de anul precedent cu 32 milioane euro. Dacă vorbim despre impactul total incluzând şi contribuţia indirectă prin lanţul de furnizori şi parteneri ajungem la aproape 1,7 miliarde de euro sau aproape de 1% din totalul valorii adăugate din România în 2019. Practic, pentru fiecare euro de contribuţie Kaufland 2,7 au fost generaţi indirect(...) Pentru fiecare euro cheltuit, 66% merge la furnizori români, 12% în importuri, 6% în cheltuieli cu salariile, 5% în taxe la bugetul de stat şi 11% în profit, depreciere, amortizare şi alte ajustări contabile. Cele 66% pe care le-aţi văzut anterior înseamnă 1,79 miliarde de euro, sumă de care au beneficiat în 2019 cei peste 2.300 de furnizori români ai Kaufland România. Suma aceasta reprezintă 85% din cheltuielile totale cu furnizorii. La rândul lor, aceştia creează o valoare economică în aval estimată la peste un miliard de euro”, a precizat Marco Hossl, director general al companiei, în cadrul videocoferinţei în care au fost prezentate datele din studiul impactului socio-economic al activităţii Kaufland în România.

Potrivit studiului realizat de KPMG după metodologia Leontiev, Kaufland creează în România 12.569 de locuri de muncă cu normă întreagă în magazinele, depozitele şi birourile sale, iar salariul minim plătit de companie era la nivelul anului 2019 cu 60% mai mare decât salariul minim pe economie.

În afară de salariaţii proprii, activitatea companiei susţine 41.000 de locuri de muncă la furnizorii şi partenerii săi, iar salariile plătite duc la existenţa a încă aproape 7.000 de locuri de muncă asociate."Pentru fiecare loc de muncă la Kaufland alte 3,8 sunt create în economia românească, ducând la un total de peste 60.506, sau 1,2% din numărul total de angajaţi din România", a spus directorul general al companiei.

În 2019, întreaga activitate a Kaufland a însemnat şi o contribuţie la bugetul de stat de peste 196 de milioane de euro, iar investiţiile directe făcute de retailer s-au ridicat la 142 milioane de euro, a mai arătat studiul.

În ceea ce priveşte partea de responsabilitate socială corporatistă a companiei, studiul a reţinut implicarea acesteia în 136 de proiecte, care au avut 2,4 milioane de beneficiari, fiind donaţi 7,7 milioane de euro.

Kaufland, unul dintre principalii retaileri de pe piaţa europeană, este parte a grupului Schwarz şi are magazine şi depozite în România (unde are 132 de magazine), Germania, Cehia, Slovacia, Croaţia, Polonia, Bulgaria şi Republica Moldova.

CLICK AICI PENTRU A MĂRI IMAGINEA.