In timp ce unele magazine aplaneaza conflictul cu scuze si daruri, alti vanzatori incearca sa isi convinga clientul ca are probleme de vedere. 

CAMERA ASCUNSA 

Luam 3 produse dintr-un hipermarket si calculam totalul inainte de casa: 46,51 lei.  La casa ni se cer 8 lei in plus: 53 de lei 80. 

Inca un exemplu: 20 de lei pe kilogram, scrie pe bucata de carne, insa 25 de lei, pe bon. In cazul de fata, functionarul si-a recunoscut vina si a restituit diferenta, iar conducerea lantului nu a comentat incidentul. 

In acest an doar in Bucuresti au fost peste 2000 de sesizari la Protectia Consumatorului, dovada ca nu toate conflictele se rezolva amiabil. Au fost destul de frecvente, cam 5% din reclamatiile care ne vin noua. Si nu numai la un magazin sau supermarket, ci in toata reteaua comerciala, a declarat Ion Stefancelmare, comisar-sef ANPC.

Putini cumparatori stiu ca legea iti permite sa achiti pretul afisat, indiferent de ce apare pe bon. Operatorul e obligat sa restituie diferenta.  Mai mult, decat sa piarda clientul, unele magazine pluseaza cu o mica atentie- un tort, o sticla de vin sau o rascumparare baneasca. 

Daca exista o diferenta inseamna ca exista o eroare la noi in magazin. Pentru a inlatura disconfortul clientului ii oferim de doua ori banii pe care i-a achitat in plus, a spus Ana Maria Florea, reprezentant hypermarket.  

Exista o solutie ca sa evitati asemenea surprize la casa de marcat. Unele retele de hipermarket au instalat, la distante mici, in galeriile comerciale, scannere de pret care reflecta in timp real schimbarile din sistemul informatic. Cumparatorului ii ia cateva minute. Pe de alta parte, o reclamatie la Protectia Consumatorului are ca termen de solutionare 30 de zile. 

Amenda pentru comerciantii prinsi cu pretul mic la raft si mare la casa poate varia intre 1000 si 20.000 de lei.