Epidemia a forţat H&M să închidă temporar majoritatea magazinelor, să facă concedieri masive şi să renunţe la plata dividendelor, pentru prima dată de la listarea companiei suedeze, în 1974.

Vânzările online au crescut cu 32% în perioada 1 martie - 6 mai.

Compania suedeză a început gradual să redeschidă magazinele, dar 3.050 de unităţi (60%) rămân temporar închise.

Stocurile de bunuri nevândute au depăşit 41 miliarde de coroane suedeze (4,2 miliarde de dolari) la 30 aprilie, de la 37,2 miliarde de coroane suedeze la sfâşitul lunii februarie, şi 40 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an.

La Bursa de la Stockholm, acţiunile H&M înregistrau joi un avans de 1,9%.

În Germania, cea mai mare piaţă a H&M, unde a început relaxarea restricţiilor, vânzările H&M au scăzut cu 46% în perioada 1 martie - 6 mai. În SUA, a doua mare piaţă a companiei, vânzările au înregistrat un declin de 71%.

Compania vrea să-şi reducă cheltuielile operaţionale, excluzând deprecierea şi amortizarea, cu aproximativ 20 - 25% în trimestrul doi, în timp ce cheltuielile de investiţii vor scădea la cinci miliarde de coroane suedeze, de la un nivel planificat iniţial de 8,5 miliarde de coroane suedeze.

În ultimii ani, profitul H&M a scăzut, iar stocurile de haine nevândute au crescut, în condiţiile în care grupul nu a reacţionat suficient de rapid la modificarea cererii şi explozia comerţului electronic.

Ca şi alte companii, H&M se confruntă cu creşterea concurenţei pe piaţa din Europa, după ce tinerii au preferat să facă achiziţii de la retailerii online, cum ar fi Asos şi Zalando.

Grupul suedez are şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home.

Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.