Niste masinarii gigant trag de genti, le intind, le comprima si le supun unor serii de socuri, pentru a observa gradul de rezistenta pe care il au, potrivit unui reportaj realizat de CNN.

“Aici simulam parcursul real al unei genti de voiaj: 50 de cicluri de rotiri si 10.000 de caderi”, explica Lieve Beelen, quality manager al laboratorului unde se testeaza genti luate aleator chiar de pe linia de productie.

80 de bagaje  asamblate pe zi. Un troller are nevoie de 5 minute

“Fiecare muncitor asambleaza o valiza, de la inceput pana la sfarsit. In medie, se asambleaza 80 de bucati pe zi”, spune Wim Godefroid, managerul fabricii din Belgia. Asta in seamna ca fiecarei valize i se acorda aproximativ cinci minute.

Fiecare operator are cate un numar desemnat, numar care apoi este bagat in geanta, facilitand astfel controlul calitatii. Daca geanta ajunge in magazin cu un defect de fabricatie, persoana care a asamblat-o poate fi identificata exact.

Samsonite exista pe piata de mai bine de un secol si este de cateva ori mai mare decat orice alt competitor din domeniu. Pentru a fi sigur ca isi pastreaza suprematia, insusi CEO-ul Samsonite vine in fabrica pentru a testa durabilitatea produselor. “Cerintele oamenilor se schimba tot timpul. Ca sa va dau un singur exemplu, valizele pe care le comercializam astazi au jumatate din greutatea celor pe care le vindeam in urma cu cinci ani, iar oamenii sunt mult mai preocupati acum de greutatea bagajelor”, spune Tim Parker, directorul general al companiei.

Greutatea este importanta, mai ales in cazul celor care calatoresc des cu avionul, fiecare kilogram in plus fiind taxat in aeroporturi. Provocarea consta in dezvoltarea celei mai performante tehnologii, care sa cantareasca in acelasi timp cat mai putin.

O persoana isi cumpara un troller o data la cinci ani

Zilele cuferelor masive de lemn au trecut de mult. Geamantanele de astazi trebuie sa fie usoare, cu aspect frumos, dar si dure, ca sa poata rezista conditiilor de calatorie, mai ales ca, in medie, o persoana isi cumpara unul nou doar o data la cinci ani.

“Ne mandrim ca proiectam bagaje durabile, dar vrem ca oamenii sa cumpere mai des de la noi. Insa nu mi-as face griji niciodata ca vand un produs prea durabil, pentru ca mereu vor exista oameni care calatoresc si care au nevoie de genti pentru asta”, spune Parker.