Planul, prezentat sindicatelor luna aceasta, prevede investiţii de aproximativ 400 milioane de euro (454 milioane de dolari) pentru a majora investiţiile în e-commerce şi pentru a extinde reţeaua de magazine de proximitate din Italia cu încă 300 de unităţi.

Concedierile din Italia vin pe fondul intenţiei coaliţiei aflate la guvernare de a adopta o lege care să forţeze închiderea centrelor comerciale şi a supermarketurilor din afara centrelor oraşelor timp de 26 de duminici pe an.

Principalele pieţe din Europa ale Carrefour sunt Franţa, Spania şi Italia.

Anul trecut, vânzările Carrefour pe piaţa italiană au scăzut cu 4%, pe fondul concurenţei, în special din partea retailerilor online.

Compania a anunţat că va încerca să reducă la minim concedierile şi unde va fi posibil ele se vor realiza printr-o schemă de plecări voluntare.

În luna ianuarie, Carrefour a prezentat un plan care vizează reducerea costurilor şi a numărului de locuri de muncă, majorarea investiţiilor în e-commerce şi încheierea unui parteneriat în China, în ideea de a stimula profitul şi veniturile pentru a putea concura cu distribuitorul online Amazon.

În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri 'Carrefour', 218 supermarketuri (203 magazine 'Market' şi 15 magazine 'Express Orange'), 42 magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact', un magazin de comerţ online.