Compania va rebrandui toate hipermarketurile Real in mai putin de un an. 

Tranzactia Auchan-Real a fost finalizata pe 12 septembrie, ca urmare a acordului semnat in 30 noiembrie 2012 intre Grupul Auchan si Metro Group si a validarii primite din partea Consiliului Concurentei, la sfarsitul lunii iulie. 

Auchan Romania, in noua sa dimensiune, ajunge la 31 de magazine deschise si alte doua in constructie, o suprafata neta de vanzare de 252.000 metri patrati, peste 10.000 de angajati, 3 platforme logistice, 70 milioane de clienti anual si o cifra de afaceri comuna de peste 4,5 miliarde de lei, fara taxe.  Compania devine unul dintre primii cinci cei mai mari angajatori privati din Romania si a doua retea de comert ca suprafata totala de vanzare la nivel national. 

Auchan Romania va aplica propriul model economic, care presupune si preturi mai competitive pentru clienti, in hipermarketurile preluate de la Real, de la care va adopta insa sistemul logistic mai performant.\

Break-even in doi ani

Auchan Romania, care a inregistrat anul trecut pentru prima data profit de la intrarea pe piata romaneasca, estimeaza ca va ajunge la break-even (pragul de profitabilitate - n.r.) la sfarsitul anului 2015, dupa ce compania a preluat 20 de hipermarketuri Real.

"Azi compania este pe pierderi. Prin cresterea cifrei de afaceri credem ca vom ajunge la break-even la sfarsitul anului 2015", a declarat pentru Mediafax directorul general al retailerului, Patrick Espasa.

Auchan, care a deschis primul hipermarket din Romania in noiembrie 2006, a inregistrat pierderi in perioada 2007-2011, anul 2012 fiind primul cu profit net pentru companie. Cifra de afaceri si-a mentinut insa trendul crescator de la an la an, in 2012 retailerul inregistrand un avans de 25% fata de anul anterior, la 1,97 miliarde lei (442,9 milioane euro).

Din primul an de activitate, 2007, Real a inregistrat pierderi, anul trecut acestea situandu-se la 73,5 milioane lei (16,5 milioane euro), cu 39% mai mici fata de 2011. Anul trecut, cifra de afaceri neta a Real a scazut cu 3,7%, la 2,89 miliarde lei (650,5 milioane euro).

El a aratat ca Auchan nu are in plan nici intrarea pe alte segmente de retail, precum supermarketurile, magazinele de proximitate sau un magazin online. "Cred in Internet in Bucuresti, dar un astfel de proiect trebuie bine analizat", a aratat seful Auchan.

In urma preluarii Real, Auchan urca de pe locul patru pe doi in topul lanturilor de hipermarketuri din Romania, cu afaceri cumulate de peste 1 miliard de euro, fiind devansat doar de Kaufland.

Kaufland a avut anul trecut afaceri 6,4 miliarde lei (1,4 miliarde euro), in crestere cu 15% fata de 2011, si un profit net de 274,5 milioane lei (61,6 milioane euro), cu 64% mai mare.

Urmatorii in topul hipermarketurilor sunt Carrefour, care a raportat anul trecut afaceri mai mari cu 6,37% mai mari, de 4,28 miliarde lei (962 milioane euro), dar un profit in scadere cu 21%, la 104,7 milioane lei (23,5 milioane euro), si retailerul Cora, a carui cifra de afaceri a crescut cu 6%, la 1,46 miliarde lei (328 milioane euro), iar castigul s-a diminuat cu 38,5%, la 24,5 milioane lei (5,5 milioane euro).

Grupul Auchan este prezent in 13 tari si este organizat pe cinci mari divizii: hipermarketuri (709 magazine), supermarketuri (786 magazine), divizia imobiliara (342 centre comerciale Immochan), banca (Oney Banca Accord) si e-commerce.