Conform MerchantPro, după ce perioada iunie - august a cunoscut o creştere mai temperată faţă de 2019, de 35%, în valoarea tranzacţiilor, respectiv 30% în numărul comenzilor plasate pentru magazinele care funcţionează pe platforma de eCommerce MerchantPro, în luna septembrie creşterea pe cele două segmente analizate a fost de 39% (faţă de perioada similară din 2019), în timp ce în octombrie aceasta a fost de 50%.

"Printre factorii care au stat la baza dinamicii pozitive se numără atât începerea şcolii, cât şi noile restricţii şi precauţii în contextul pandemic actual. Comportamentul de cumpărare orientat către online pe care l-am observat în primele luni de pandemie se menţine. Acesta produce noi creşteri la nivelul magazinelor de pe platformă. Cel mai probabil, sfârşitul de an va continua trendul ascendent având în vedere atât perioada campaniilor de Black Friday, cât şi a sărbătorilor ce urmează", a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

În acest context, s-au produs schimbări în zona domeniilor active pe platforma profesională. Astfel, iniţial a crescut interesul pentru zona produselor de consum necesare, mai exact în domenii ca produse alimentare, de îngrijire personală şi curăţenie. Ulterior, interesul românilor a mers şi către zona magazinelor cu servicii şi produse din segmentul fashion, beauty, home&deco.

Reprezentanţii MerchantPro pun la dispoziţia clienţilor şi comercianţilor un ghid specific în preambulul Black Friday, eveniment programat să aibă loc pe data de 13 noiembrie.

Ghidul conţine atât sfaturi de ordin tehnic, care acoperă funcţionalitatea site-ului şi un flux coerent în procesul de achiziţie, cât şi ponturi legate de marketing şi promovare. De asemenea, documentul cuprinde câteva sfaturi şi pentru clienţii finali, în acest fel aceştia să aibă o experienţă cât mai plăcută şi mai productivă de Black Friday.

"Politica de vânzări practicată anul acesta de magazinele online s-a bazat în mare măsură şi pe reduceri consistente. Antreprenorii din online au desfăşurat promoţii constante pentru a atrage un număr cât mai mare de cumpărători către online. Strategia a avut efect, iar rezultatul a fost o creştere substanţială a volumului de vânzări şi veniturilor generate în retailul online pe tot parcursul stărilor de urgenţă şi alertă. Cred că Black Friday 2020 va fi cel mai spectaculos eveniment de shopping din online-ul românesc de până acum. Atât ca reduceri, cât şi ca dinamică faţă de anul trecut", a explicat Rădulescu.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Ne. Platforma este folosită la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online i-au utilizat funcţionalităţile în cei peste 10 ani de prezenţă pe piaţă. Magazinele online active care utilizează platforma MerchantPro în România au listate un număr total de peste cinci milioane de produse.

eMAG: Mai mult de jumătate dintre români vor să facă achiziţii de Black Friday

Mai mult de jumătate dintre români (54%) intenţionează să facă achiziţii de Black Friday în acest an, arată o cercetare realizată de eMAG, retailer care va pune în joc pe 13 noiembrie peste patru milioane de produse cu reduceri totale de 300 de milioane de lei.

Potrivit unui comunicat al companiei, în ediţia a zecea a Black Friday, clienţii vor realiza comenzi totale în valoare de 585 de milioane de lei, cu 17% peste cifrele de anul trecut.

Studiul realizat de eMAG, în această lună, arată că 54% dintre românii cu vârsta între 18 şi 65 ani intenţionează să cumpere ceva în această ediţie de Black Friday, pondere în creştere cu 8% faţă de datele din 2019.

Ca urmare a digitalizării accelerate din ultimul an şi a adopţiei din ce în ce mai rapide a cumpărăturilor online, eMAG estimează că plăţile cu cardul vor înregistra cea mai mare rată de creştere de la an la an de până acum de Black Friday, ajungând la 55% din totalul vânzărilor, comparativ cu 42%, în anul anterior.

Stocurile de Black Friday pregătite de către retailerul online cuprind: 40.000 de produse IT, 220.000 de electrocasnice mici, 75.000 de televizoare, 130.000 de smartphone-uri, 50.000 de sticle de whisky, vin şi alte băuturi alcoolice, 10 tone de cafea, 40.000 de electrocasnice mari, 400.000 de articole fashion, 200.000 de parfumuri şi cosmetice, 500.000 de jocuri şi jucării, 500.000 de produse pentru casă şi grădină, 100.000 de articole şi echipament sportiv, respectiv 100.000 produse de protecţie şi echipamente medicale.

Pe lista produselor speciale pregătite pentru a intra în promoţie pe 13 noiembrie se află: teste Real Time PCR la 199 lei (cu reducere de aproape 50%), peste 200 de maşini şi moto, reducere de 34.000 euro la un BMW 840d XDrive Gran Coupe, închiriere de rulote, maşini, servicii taxi şi car-sharing, abonamente de telefonie, servicii medicale, cafea de la Starbucks, monede şi lingouri de aur, ceasuri şi bijuterii de lux.

În 2019, eMAG a înregistrat, cu ocazia Black Friday, comenzi în valoare de peste 499 de milioane de lei şi mai mult de 10,8 milioane de vizite online.

Companie românească fondată în anul 2001, eMAG a devenit un lider în retailul online în România, având prezenţe în Bulgaria, Ungaria şi Polonia. Prin intermediul platformei Marketplace, eMAG aduce valoare celor peste 27.000 de selleri din toate cele patru ţări în care activează. În 2018, veniturile grupului eMAG au crescut cu 17,5%, până la 4,77 miliarde de lei, comparativ cu datele din anul precedent.