Achiziționarea de către Amazon a lanțului american Whole Foods, anul trecut, a lasat loc speculațiilor potrivit cărora următoarea țintă a gigantului online va fi piața europeană de alimente și sectorul supermarketurilor.

“Alimentele sunt o axă importantă pentru Amazon încă de la lansarea Amazon Fresh în SUA, în septembrie 2016”, a spus Frederic Duval într-un interviu pentru Journal du Dimanche, adăugând că preluarea retailerului Whole Foods a fost încă un pas făcut de Amazon în această direcție.

Vrem foarte mult să lansăm acest serviciu și în Franța, dar toate la timpul lor. O astfel de lansare reprezintă o investiție”, a adăugat el.

Lanțul francez de supermarketuri Systeme U a anunțat, săptămâna trecută, că a discutat cu Amazon o posibilă înțelegere pentru livrarea cumpărăturilor, dar că până în prezent un acord între cele două companii nu s-a materializat.

Amazon face pași mici în această direcție și și-a construit în mod costant prezența în Franța, unde deține, din 2016, serviciul de livrări expres Amazon Prime Now, în Paris. Gigantul american a anunțat luna trecută ca va crea 2.000 de locuri de muncă în Franța și și-a rezolvat, totodată, și disputele cu autoritățile fiscale.

În anul 2012, Ministerul francez al Economiei a înştiinţat filiala franceză a grupului american că are de plătit impozite restante şi penalităţi în valoare de aproximativ 202 milioane de euro, pentru perioada 2006-2010. După ce a contestat mai mulți ani decizia, Amazon a anunțat, la începutul lunii februarie, că a ajuns la un acord cu Fiscul francez în urma căruia va plăti, retroactiv, taxele cerute.

În septembrie anul trecut, presa franceză scria chiar că Amazon ar putea achiziționa gigantul francez Carrefour, pentru a-și consolida poziția în Europa. Contactați de Reuters, reprezentanții retailerului francez au declarat că nu comentează zvonuri din piață.

Intrarea tot mai agresivă a Amazon pe piaţa produselor alimentare în ultimii ani i-a determinat pe retailerii tradiţionali să-şi reorienteze strategia, prin oferirea de produse non-alimentare şi utilizarea reţelei lor de magazine sub formă de centre de livrări.

Pe măsură ce vânzările în cadrul magazinelor scad, mulţi retaileri sunt interesaţi să-şi reducă portofoliile de spaţii comerciale costisitoare. Cu toate acestea, magazinele pot fi un atu în lupta împotriva Amazon, dacă sunt utilizate şi sub formă de centre de distribuţie pentru bunuri comandate online.

Amazon şi-a extins oferta "Pantry", privind livrarea de produse alimentare preambalate pentru utilizatorii săi de tip Prime, şi vrea să pătrundă şi în Europa cu serviciul Fresh, pe care îl oferă deocamdată în SUA, şi care permite livrarea a aproximativ 20.000 de produse refrigerate şi perisabile.

Următoarea frontieră în cursa pentru a oferi cea mai convenabilă experienţă de cumpărături ar putea fi integrarea lanţurilor de aprovizionare cu produse alimentare cu cele non-alimentare precum şi a opţiunilor de livrare.