"Toate institutiile bugetare din Romania vor trebui sa incarce pe aceasta platforma informatii despre cheltuielile si veniturile pe care le au. In acest fel, fiecare dintre noi putem avea acces la bugetele acestor entitati, putem vedea toti indicatorii si sumele aferente", a explicat Anca Dragu.

Potrivit acesteia, prin lansarea platformei, se urmareste cresterea transparentei in domeniul bugetar, imbunatatirea managementului resurselor bugetare si introducerea unor instrumente de verificare si control bugetar complet automatizate.

Platforma va fi implementata in doua etape. In prima, va fi permis accesul la toate informatiile despre veniturile si cheltuielile fiecarei institutii publice, la nivel de detaliu si la informatii printr-o interfata intuitiva, accesibila de pe orice calculator sau dispozitiv mobil (tablete, smartphone).

In etapa a doua, care va fi finalizata in doua luni, publicul va avea acces la informatii referitoare la numarul si structura institutiilor publice, rapoarte agregate, bugetul aprobat al institutiei publice, gradul de angajare a bugetului aprobat (contracte semnate), rapoarte financiar-contabile.

In ceea ce priveste companiile de stat si regiile autonome, ministrul Finantelor a precizat ca informatiile despre bugetele acestora vor fi disponibile pe aceeasi platforma, intr-un termen de patru luni.