Potrivit comunicatului, veniturile Telekom România Communications au suferit o scădere cu 3,9% în T4 2017, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 160,3 milioane euro, în principal din cauza tendinţei de scădere a veniturilor generate de serviciile de voce fixă.

Veniturile au fost însă stabile la 12 luni, iar EBITDA ajustată a scăzut cu 7,8% în T4, la 26,1 milioane euro, dar pentru tot anul 2017 a avut o tendinţă ascendentă, ajungând la 101,9 milioane euro, în creştere cu 9% faţă de 2016.

“În T4 2017, numărul de clienţi pentru pachetele de servicii convergente a continuat să crească, cu 36%, fiind depăşit pragul de 500.000 abonaţi. De asemenea, numărul total de clienţi TV a crescut uşor (+0,4%) la 1,470 milioane, în timp ce numărul de clienţi de internet de mare viteză a ajuns la 1,180 milioane. Raportat la T4 2016, veniturile pentru serviciile de voce fixă au continuat să scadă (-15,1%), iar veniturile aferente serviciilor broadband şi TV au înregistrat o descreştere de 4,8%, respectiv 1,9%”, se menţionează în comunicat.

Costurile operaţionale totale, excluzând deprecierea, amortizarea şi cheltuielile legate de programele de plecări voluntare, au scăzut cu 2,8% în T4 2017, comparativ cu T4 2016. Nivelul mai ridicat al costurilor directe cu clienţii (interconectare şi telefoane mobile) a fost compensat cu diminuarea costurilor indirecte.

“În T4 2017, Telekom România Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 139,5 milioane euro, în creştere cu 14,4% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal datorită veniturilor mai mari generate de segmentul de abonamente şi de veniturile mai ridicate din vânzarea de echipamente. Veniturile din servicii au crescut cu 13,1%, la 83,5 milioane euro. În T4 2017, Telekom România Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 139,5 milioane euro, în creştere cu 14,4% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal datorită veniturilor mai mari generate de segmentul de abonamente şi de veniturile mai ridicate din vânzarea de echipamente. Veniturile din servicii au crescut cu 13,1%, la 83,5 milioane euro. În T4 2017, EBITDA ajustată a scăzut cu 16,9% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, la 14,7 milioane euro”, potrivit comunicatului.

Telekom România oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, având aproximativ 10 milioane de contracte de servicii.

Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicaţii integrate.